Hinke Wever 31 december 2015 0 reacties Print ABN AMRO: uitzendmarkt groeitMet de economische groei nemen het aantal uitzenduren en de omzet van uitzendbureaus toe. De spelers passen hun profilering aan. Dat meldt ABN AMRO in haar branche-update. Naar verwachting groeit de economie verder maar niet in die mate dat de uitzendmarkt een extra duwtje krijgt zoals dat in het verleden het geval was. Positief voor uitzendbureaus is dat de flexibilisering van de arbeidsmarkt doorzet. Het huidige aandeel van uitzendkrachten in de zogenaamde de flexschil van reguliere werkgevers is echter niet onaantastbaar. Daarbij komt dat het traditionele uitzenden te kampen heeft met prijsdruk. Tevens daalt het aantal banen waarvoor geen hoge scholing vereist is door automatisering en digitalisering. Uitzendbureaus spelen op de structurele uitdagingen in door het dienstenpakket te verbreden, zich te specialiseren of te streven naar kostenleiderschap. Bron: ABN AMRO, 30 december 2015 ABN AMRO, marktontwikkelingen, uitzendbranche Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever