10 jaar JAM: hoe focus op jong talent in de arbeidsmarkt succesvol werd

0
120

10 jaar JAM: hoe de focus op jong talent in de arbeidsmarkt een groot succes werd

“Op 1 maart 2022 vieren wij ons 10-jarig jubileum als jongerenuitzendbureau JAM. Een mijlpaal die voor ons zowel het einde als het begin van een nieuwe periode betekent. In 2022 zal het gaspedaal namelijk nog verder worden ingetrapt en breiden we ons team verder uit, lanceren we ons concept buiten de Brabantse grenzen én openen we een nieuwe vestiging. Dat allemaal met het doel om steeds meer jongeren, studenten en starters te helpen aan een succesvolle start op de arbeidsmarkt,” vertelt Joris Raaijmakers, Commercieel Manager van JAM.

Het is op 1 maart 2022 precies 10 jaar geleden dat oprichters Miranda, Ruud en Martijn Schippers hun handtekening onder het KVK-contract zetten. De drie studenten (toentertijd resp. 19, 18 en 15 jaar oud) merkten dat veel leeftijdsgenoten vaak noodgedwongen in de supermarkt of plaatselijke kroeg werkten, terwijl juist ook vanuit de bedrijven op het industrieterrein de schreeuw om jong talent groeide. Ze vonden dat het voor deze bedrijven makkelijker moest zijn om lokale jongeren te vinden voor tijdelijke klussen. Het idee werd aan de keukentafel uitgewerkt, de eerste versie van de website kwam online en de eerste bedrijven sloten zich bij JAM aan.

In de afgelopen 10 jaar is JAM uitgegroeid tot een online platform waar jong talent terecht kan voor hun eerste bijbaan tot aan de 2e of 3e stap in hun carrière. Niet alleen in de Kempen, maar ook in de rest van Brabant, met in totaal meer dan 1.500 aangesloten bedrijven. Het team is gegroeid naar 17 enthousiaste en bevlogen young professionals die elke dag klaarstaan om mensen van hun leeftijd te helpen aan een succesvolle start van hun carrière. En dat unieke concept werkt. Door middel van nieuwe wervingsmethodes via Instagram, Snapchat en TikTok zijn er de afgelopen jaren al meer dan 4.000 jongeren, studenten en starters aan een baan geholpen in de logistiek, productie, office en klantenservice.

“Met het jubileum wordt een prachtige periode afgesloten en proosten we vol enthousiasme op een mooie toekomst,” aldus Joris Raaijmakers. “Door de recente overname van het Belgische uitzendbureau TRIXXO zijn de ambities torenhoog. De focus op jong talent blijft, maar de beoogde groei zal nog sneller worden gerealiseerd. Niet alleen binnen de grenzen van Brabant, maar ook verder in het land. Allemaal met het doel om de verbindende factor te vormen tussen jong talent en lokale bedrijven.”

Bron: JAM, persbericht 28 februari 2022

Lees ook
Belgische uitzender TRIXXO neemt JAMwerkt over
JAMwerkt.nl snelst groeiende startup Zuid-Nederland