Redactie FlexNieuws 30 augustus 2024 0 reacties Print Werktalent lanceert landelijke naamsbekendheid campagneUitzendbureau WerkTalent wil met een landelijke naamsbekendheid campagne hun groei versnellen. Het doel is uit te groeien naar 35 vestigingen. WerkTalent wil de komende jaren in omzet verdubbelen en van 23 naar 35 vestigingen groeien. Om die groei te versnellen lanceert de arbeidsbemiddelaar een grootschalige naamsbekendheidcampagne. In de campagne, die is ontwikkeld door team5pm, wordt op humoristische wijze de link gelegd met voetbaltransfers waarin de kandidaat als nieuwe aanwinst wordt onthaald. De campagne wordt op TV uitgezonden op ESPN. Met specifieke (user generated) content-formats voor YouTube, TikTok en Instagram wordt de campagne vervolgens online doorgevoerd. “Van deeltijd naar fulltime? Dat lost krapte op arbeidsmarkt niet op” “We zijn er goed in om voor talenten de juiste opdrachtgever te vinden”, zegt Marjolein van de Veerdonk, Algemeen Directeur van WerkTalent. “We willen doorgroeien en in deze krappe arbeidsmarkt nog meer kandidaten begeleiden naar lokaal werk dat bij hen past. Met deze campagne willen we onze naamsbekendheid verhogen en een aantrekkelijk merk bouwen.” YouTube als nieuw kanaal Uit onderzoek blijkt dat de doelgroep van WerkTalent veelvuldig te vinden is op YouTube. “Voor de ontwikkeling van deze campagne zochten we daarom een bureau dat weet hoe merkcommunicatie werkt op alle kanalen. Niet alleen op TV, maar juist ook op de online platforms waar we een groot bereik willen halen,” verklaart Van de Veerdonk de keuze om samen te werken met team5pm. Voetbal als inspiratie Voetbal is populair onder de doelgroep van WerkTalent. Met name competitievoetbal wordt bovengemiddeld gevolgd. De arbeidsbemiddelaar beoogt met de campagne in te spelen op de belevingswereld van de doelgroep. In de campagne speelt WerkTalent de rol van de ‘zaakwaarnemer’ die de belangen van kandidaten behartigt en passende banen vindt in de buurt. Adecco Group gaat niet onaardig, maar wat is er met Nederland aan de hand? “De nieuwe campagne van WerkTalent is een voorbeeld voor hoe wij als team5pm campagnes willen ontwikkelen,” vertelt Tom Schoufs, Creative Director van team5pm. “Zo zien we op Instagram dat voetbalinterviews booming zijn. Daar hebben we met Instagram-assets op ingespeeld. Op TikTok kiezen we voor een meer humoristische insteek.” campagne, WerkTalent Print Over de auteur Over Redactie FlexNieuws Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten. Bekijk alle berichten van Redactie FlexNieuws