loading
views

Webhelp gaat publieksvoorlichting Rijksoverheid uitvoeren

Webhelp gaat publieksvoorlichting Rijksoverheid uitvoeren

Webhelp, gespecialiseerd in customer experience en business process outsourcing, gaat per februari 2019 alle publieksvoorlichting vanuit de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) uitvoeren.

Foto (links) Ronald van Schijndel, CEO Webhelp en (rechts) Erik den Hoedt, Directeur DPC

DPC heeft middels een aanbesteding bewust gekozen voor een innovatieve partner met ruime ervaring in de dienstverlening voor de Rijksoverheid, aldus het persbericht.

De Dienst Publiek en Communicatie is namens alle departementen en uitvoeringsorganisaties van de Rijksoverheid verantwoordelijk voor de 1e lijns contacten met publiek en professionals. Omdat het contract met de huidige leverancier begin 2019 afloopt, is DPC door middel van een Europese Aanbesteding op zoek gegaan naar een partner die de publieksvoorlichting de komende jaren verder gaat professionaliseren. Na een intensief traject kwam Webhelp als duidelijke winnaar naar voren. Vanaf 1 februari 2019 gaat Webhelp de publieksvoorlichting voor DPC uitvoeren via telefoon, e-mail, Twitter en WhatsApp.

Partner in publieksvoorlichting
Erik den Hoedt, Directeur Dienst Publiek en Communicatie: “We waren op zoek naar een partner die het belang van de burger te allen tijde vooropstelt. Mensen moeten ons gemakkelijk kunnen bereiken op de momenten en via de kanalen van hun eigen voorkeur. Maar daarbij mogen we het belang van de inhoudelijke kwaliteit van de verstrekte informatie nooit uit het oog verliezen. Zelfs in een tijd waarin we te maken hebben met een krappe en veranderende arbeidsmarkt, heeft Webhelp ons het vertrouwen gegeven deze context zeer goed te begrijpen.”

De burger centraal
Ronald van Schijndel, CEO Webhelp Nederland: “Sinds 2012 hebben we onze dienstverlening aan de overheid samengebracht in het team 1Overheid. Wij werken o.a. voor Logius, ConsuWijzer en CIBG. Dit team ervaart dagelijks dat wij als burgers allemaal graag zelf bepalen hoe en wanneer we contact zoeken met de Rijksoverheid. Door te werken met innovatieve systemen en goed opgeleide voorlichters zijn we in staat het publiek te woord te staan via relevante kanalen en in de toekomst snel en slim in te spelen op de laatste ontwikkelingen. Verder heeft DPC in dit partnership de mogelijkheid om te profiteren van de specifieke expertise en ervaring van onze dochter Telecats op het gebied van spraaktechnologie.”

Bron: Webhelp NL, 8 augustus 2018

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek