"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Jobdigger vernieuwt DoelgroepenDashboard

Jobdigger is een data gedreven technologie bedrijf.
Vorig jaar lanceerde Jobdigger, in samenwerking met Intelligence Group, het DoelgroepenDashboard.

De vernieuwde versie geeft recruiters en arbeidsmarktprofessionals nog beter inzicht in het arbeidsmarktgedrag van een doelgroep.

“We hebben de nieuwe versie van het DoelgroepenDashboard gebruikersvriendelijker gemaakt en de datapunten in een logische volgorde gezet waardoor het voor de klant duidelijker is wat je met de data kunt doen. Ook hebben we tips toegevoegd zodat onze klanten gemakkelijker de vertaalslag kunnen maken naar de praktijk”, legt eigenaar Björn Hijmans uit.

Het nieuwe DoelgroepenDashboard neemt je aan de hand van verschillende hoofdstukken mee in het recruitmentproces. “Je kunt ter voorbereiding, maar ook gedurende het wervingsproces het dashboard raadplegen voor waardevolle data. Dankzij de toegevoegde tips is het voor de gebruiker gemakkelijker om zijn expertise op de datapunten los te laten en de data te vertalen naar een gepaste wervingsstrategie, vacaturetekst of arbeidsmarktcommunicatie”, benadrukt Mirjam Warners, sales manager bij Jobdigger.

Het DoelgroepenDashboard wordt voornamelijk gebruikt door (corporate) recruiters om inzicht te krijgen in hun doelgroep: hoe ziet de doelgroep eruit, is de doelgroep actief of latent op zoek, wat is de wervingshaalbaarheid en hoe kun je de doelgroep bereiken en laten bewegen? Het wordt veelvuldig ingezet om de juiste wervingskanalen te kiezen, het verwachtingsmanagement te onderbouwen, om strategieën en budgetten te bepalen en potentiële klanten te verleiden. Het DoelgroepenDashboard wordt ook gebruikt voor marketingdoeleinden, bij arbeidsmarktcommunicatie en om potentiële opdrachtgevers of concurrenten te monitoren. Lees meer

Bron: Jobdigger persbericht, mei 2018

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.