"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Solliciteren via smartphone rukt op in 2018

Recruitment via social media is populairder dan ooit, maar liefst 94 procent van de bedrijven maakt hier gebruik van in het recruitmentproces.

Door de populariteit herkent de meerderheid van de organisaties (58%) de ontwikkeling van mobiel solliciteren. Meer dan de helft van de bedrijven (52%) wil het dan ook daadwerkelijk inzetten om talent te werven. Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Recruitment Onderzoek van MrWork.

Naast mobiel solliciteren ziet 42 procent van de organisaties de candidate journey als een belangrijke trend in het recruitmentproces. Dit is de reis die een sollicitant aflegt van eerste contactmoment tot indiensttreding. Tevens worden live video (36%) en WhatsApp (32%) als trends genoemd. Alhoewel minder dan een derde van de bedrijven van plan is deze middelen in te zetten voor recruitment.

Bron: MrWork, 12 december 2017

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.