"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Carerix presenteert paper: ‘Harder werken of slimmer werven?’

Om de afnemende meeropbrengst van recruiters tegen te gaan heeft Carerix de paper ‘Harder werken of slimmer werven’ uitgebracht.

Deze is tot stand gekomen in samenwerking met de Intelligence Group en zet een aantal zaken uiteen om op een andere manier naar recruitment en het huidige recruitmentproces te kijken. Door dingen anders of slimmer te bekijken, ontstaat een perspectief waarin ‘meer’ of ‘harder werken’ niet de enige oplossing is om de juiste mensen aan te trekken.

Recruitmenttech
Reinald Snik, directeur Carerix: “Nu de arbeidsmarkt weer serieuze tekenen laat zien van krapte neemt de druk op recruitmentteams toe. De kandidaat is weer koning en goede recruiters worden schaarser en hoppen van de ene naar de andere klus of werkgever. De meest voorkomende reactie is harder te gaan lopen, meer risico te nemen, extra (interim) recruiters aan te nemen en te investeren in ‘recruitmenttech’. Is meer doen de juiste oplossing? Of is het beter om andere dingen te doen? Of dingen slimmer te doen?”

Inschrijven kan via deze link
Over het onderwerp ‘Toegang tot Beschikbaar Talent’ zijn drie andere whitepapers verschenen met als thema’s: ‘De talent strategie’, ‘Big Data & Recruitment’ en ‘Cv’s en profielen zijn commodity geworden’. Deze whitepapers zijn te downloaden.

Bron: Carerix, 1 april 2016

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.