loading
views

Ineke Kooistra: YoungCapital nieuwe merknaam StudentenWerk

Ineke Kooistra: YoungCapital nieuwe merknaam StudentenWerk

Interview met Algemeen Directeur Ineke Kooistra over YoungCapital, de nieuwe overkoepelende merknaam van het bedrijf achter StudentenWerk.

Young_CapitalVandaag maakt StudentenWerk het nieuws bekend over haar nieuwe branding.

StudentenWerk en StudentJob International blijven als merk bestaan en worden onderdeel van YoungCapital.

> zie het persbericht

Waarom nieuwe branding?
Ineke Kooistra legt de motieven uit voor deze nieuwe koers.
“De laatste jaren zagen wij een enorme toename in de vraag naar young professionals in de markt. Het gaat daarbij om afgestudeerde jonge mensen met werkervaring, die vanuit hun studietijd met ons zijn meegegroeid. Deze mensen vroegen ons om erkenning van hun eigen plek binnen onze organisatie. Het zijn innovatieve vakkrachten maar inmiddels geen studenten meer. Het was daarom nodig onze merknaam beter te laten aansluiten bij hun beleving en hun positionering.”

YoungCapital Studentenwerk

CEO Ineke Kooistra, interview over Young Capital, het bedrijf achter StudentenWerk
“Natuurlijk is het een lang proces om de juiste merknaam te kiezen en daarbij de juiste positionering en marketing boodschap te formuleren. Duidelijk is dat wij onze focus houden op jong talent. Daarom benadrukken we het woord Young in de merknaam. Het woord Capital hebben wij gekozen omdat wij mensen zien als waarde en kapitaal voor organisaties. Jonge mensen brengen nieuwe skills en zorgen voor vernieuwing. Dat kunnen we niet vaak genoeg benadrukken.”

YoungCapital_Studentenjob

Innovatie centraal
“Wij blijven innovatief. Onze IT-afdeling wordt steeds groter en wij gaan daar ook volop in investeren. We komen met technische vernieuwingen en bieden onze opdrachtgevers volledige hr-oplossingen; naast uitzenden, werving en selectie en detachering bieden we onder andere ook payrolling en outsourcing.

Wij gaan onze gigantische database ook nog effectiever inzetten. Daarmee dienen wij al onze doelgroepen vanuit een lange termijn visie.

Een ander belangrijke uitbreiding van ons pakket is dat we jonge mensen trainingen aanbieden via onze YoungCapital University. We zien de waarde van scholing, daardoor kunnen onze uitzendkrachten daadwerkelijk bijdragen aan de kennis, de wendbaarheid en het kapitaal van de bedrijven waar ze werkzaam zijn.”

YoungCapital Professionals

Uitrol van de nieuwe merknaam
“Via een marketing campagne begin 2014 zullen we de uitrol van de nieuwe merknaam ondersteunen.
Ook vanuit onze 25 vestigingen bezoeken wij onze klanten in het land om hen kennis te laten maken met onze nieuwe branding. In ons marketingcommunicatieplan voor 2014 staan meer acties gepland die we verdeeld over het jaar zullen voeren in het kader van onze nieuwe naamsbekendheid.”

Specialties
“We hebben een aantal aandachtsgebieden waarvoor we medewerkers leveren zoals callcenters, logistiek, horeca en retail. Onze vakspecialisten introduceren we onder de naam YoungCapital Professionals. Onze reeds bestaande tak voor IT-professionals wordt ook ondergebracht onder dit merk. In januari zullen we nog een paar specialistische gebieden toevoegen aan dit merk.”

Gezond groeien
“Wij willen gezond groeien. Dat doen wij aanzienlijk. Daar hoort bij dat onze merknaam meegroeit met de toenemende waarde en variatie van de diensten die wij aanbieden in de markt.”

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek