loading
views

Kelly Services: effect van social media op recruitment

Kelly Services: effect van social media op recruitment

Sociale media hebben een grote impact op de manier waarop sollicitanten naar werk zoeken, zegt Kelly Services. Er is inmiddels een grote vertrouwdheid met sociale netwerksites zoals Twitter en Facebook.

“Werkzoekenden gebruiken deze platformen om bedrijven te volgen, reclame-aanbiedingen op te zoeken en geschikte werkaanbiedingen naar vrienden en collega’s door te sturen.”

Dat blijkt uit Kelly’s onderzoek onder 120.000 mensen in 31 landen.
> Kelly Global Workforce Index: Social Media and Technology

Kelly Global Workforce Index, Social Media and Technology, November 2013

In het afgelopen jaar werden wereldwijd 41 procent van de werkzoekenden door sociale media op de hoogte gebracht van een vacature. 16% van de werkzoekenden vond langs die weg werkelijk een nieuwe baan. 39% gebruikt social media om besluiten te kunnen nemen over de kansen op werk. Het verschil tussen jongeren en ouderen in het gebruik van social media wordt ook kleiner.

Nederland en Polen
In ons land en in Polen is de meerderheid (respectievelijk 58 % en 52 %) geneigd een baan te zoeken via sociale media.

Bron: Kelly Services, november 2013

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek