loading
views

Studentalent publiceert onderzoek de ‘Nieuwe Lichting’



Logo25 februari 2010

Studentalent heeft een groot onderzoek uitgevoerd onder studenten en starters. Ruim 1700 van hen deden mee aan het onderzoek en hebben zo een kijkje in hun wereld gegeven.

Studentalent onderzocht wat de generatie Y of Einstein belangrijk vindt op gebied van de arbeidsmarkt en het gebruik van sociale netwerken. Studentalent introduceert daarbij de term ‘Nieuwe Lichting’.

Het onderzoek
Het onderzoek had meerdere invalshoeken, zoals het gebruik van sociale netwerken. Het vinden van stages en bijbanen. De belangrijkheid van een traineeship. De oriëntatie op de eerste ‘echte’ baan. De behoefte aan opleiding en ontwikkeling en wat hen dagelijks bezighoudt.

Sociale media: Hyves op 1
“De Nieuwe Lichting heeft gemiddeld 2,48 social media accounts, respectievelijk zijn Hyves, MSN en Facebook het meest populair.

Conclusies onderzoek

  • Zelf contact leggen en het eigen netwerk raadplegen zijn de belangrijkste manieren om een baan te vinden.
  • Hyves, MSN en Facebook zijn de populairste sociale media voor De nieuwe lichting.
  • Bied De nieuwe lichting ontwikkeling, een plek om te leren en relevante scholing.
  • 100% van De nieuwe lichting bevindt zich online.
  • De nieuwe lichting kiest MKB.


Naar het dossier »

Gerelateerd nieuws
> Studentalent opent achtste vestiging in Nijmegen

Bron: Studentalent, 25 februari 2010

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek