"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Werknemers zien eigen werkgever over het hoofd

Werknemers die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, denken dat ze zich vooral op andere organisaties moeten richten.

Dit blijkt uit het Randstad Employer Brand Research 2018, gehouden onder 175.000 respondenten en 5.755 organisaties in dertig landen, waaronder Nederland.

Nieuwe uitdaging
Nu de economie groeit en de banen voor het oprapen liggen, zoeken werkenden in Nederland massaal een andere baan. Opvallend is dat veel mensen menen dat ze zich voor een nieuwe uitdaging vooral moeten richten op andere organisaties.

Buiten bestaande werkgever
Van de werknemers heeft 18% de afgelopen 12 maanden een nieuwe baan gevonden, en 23% is dat dit jaar van plan. Het grootste deel denkt aan een andere werkgever. Opvallend is dat veel werkenden denken dat een echt aantrekkelijke verandering vooral buiten de bestaande werkgever te vinden is.

Houd werkvloer spannend
Van de nieuwe mogelijkheden in de bestaande kring wordt kennelijk weinig verwacht. Het is ook mogelijk dat de organisatie dit onvoldoende uitdraagt. Werkgevers moeten op tijd maatregelen nemen: houd het spannend op de werkvloer en draag de kansen op een nieuwe carrièrestap uit naar het huidige personeel.

Bron: Randstad, 12 april 2018

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.