"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

USG People zet growth hackers in

USG People Nederland, specialist in hr-dienstverlening, leidt in samenwerking met opleider The Talent Institute 20 medewerkers op als growth hacker.

De growth hackers gaan aan de slag bij de werkmaatschappijen van USG People Nederland: Unique, Start People, Business Services en USG Professionals. Met behulp van data-analyses meten growth hackers welke middelen of activiteiten nodig zijn voor het effectief werven van klanten en kandidaten. Met deze vorm van marketing recruitment vergroot USG People de invloed op de digitalisering van de arbeidsmarkt en neemt een leidende rol in online recruitment.

Voorlopen door innovatie
Door samen te werken met The Talent Institute en de startup-wereld wil USG People vooroplopen in online recruitment. Marketing en data-analyse worden in het vak van recruiting immers steeds belangrijker. USG People gaat daarom meer investeren in nieuwe technologieën ten behoeve van zowel de employee journey als de employer journey. Daarnaast is de ontwikkeling van medewerkers cruciaal.

Experimenteren
De growth hackers vervullen de rol van innovator, marketeer en verkenner. Zij zijn verantwoordelijk voor de acquisitie en het activeren van kandidaten en klanten. Dit doen zij door middel van onderzoek. Zo zullen de hackers op zoek gaan naar de beste middelen voor goede marketing en de meest succesvolle flexkracht- en klantbeleving. Hiervoor gebruiken zij social media, marketing automation, search advertising, lead scoring, lead nurturing en data-analyse. Dankzij deze experimenten leert en innoveert USG People als organisatie.

Marion van Happen, Algemeen Directeur bij Unique: “De wereld verandert. De functies van nu zijn er morgen misschien niet meer. Daarom willen we zelf al werken aan de functies van de toekomst, zoals growth hackers. Met hen gaan we kijken hoe we organisaties nog beter kunnen voorzien van digitaal talent. Growth hackers denken namelijk continu vanuit de kandidaat. Ze kennen hun behoeftes, talenten en skills. Daardoor wordt USG People steeds beter in het vinden van de perfecte match. Het resultaat is meer tevreden opdrachtgevers en kandidaten die blij zijn met hun baan.”

Bron: USG People, 25 januari 2018

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.