loading
views

ZZP Nederland helpt zzp’ers in zorg met WKKGZ

ZZP Nederland helpt zzp’ers in zorg met WKKGZ

ZZP Nederland start een samenwerking met Quasir en Stichting Zorggeschil. De samenwerking moet ertoe leiden dat ondernemers in de zorg makkelijker kunnen voldoen aan de eisen uit de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ).

Een van de eisen in de WKKGZ is dat zorgaanbieders een klachtenregeling, een onafhankelijke klachtenfunctionaris en aansluiting bij een door de minister erkende geschilleninstantie moeten hebben. Via ZZP Nederland kunnen zzp’ers en ondernemers daaraan voldoen.

Klachten
Binnen de samenwerking bundelt ZZP Nederland als overkoepelende organisatie de zzp’ers. De overeenkomst tussen Quasir en ZZP Nederland regelt dat de aangesloten ZZP’ers beschikken over een klachtenregeling en een onafhankelijke klachtenfunctionaris op afroep.

Geschillen
Bovendien zijn ze aangesloten bij Geschilleninstantie Zorggeschil, een door Stichting Zorggeschil in stand gehouden en door de Minister erkende geschilleninstantie.

Terugwerkende kracht
Ondernemers die nog niet aan de drie eisen voldoen, kunnen alsnog in de regeling worden opgenomen per 1-1-2017, zodat ze aan de wet voldoen.

50 euro per jaar
Een abonnement op deze regeling kost ondernemers jaarlijks 50 euro. Er is geen eigen bijdrage of eigen risico verschuldigd. Wel moeten deelnemers zijn aangesloten bij ZZP Nederland.

Bron: ZZP Nederland, 2 oktober 2017

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek