Redactie FlexNieuws 28 september 2017 0 reacties Print UWV: meer banen in telefonisch en digitaal klantcontactHet aantal banen in het telefonisch en digitaal klantencontact neemt toe. Werkgevers in klantcontactcenters hebben vaker een tekort aan personeel. Er zijn zo’n 3.500 vacatures in klantcontactberoepen. Bovendien verandert het werk voor medewerkers klantenservice: minder e-mail en meer (video)chatgesprekken. 30% uitbesteed In Nederland werken ruim 140.000 mensen in klantcontactberoepen (2% van de beroepsbevolking). Ze werken in allerlei sectoren, zoals bij contactcenters, maar ook in de handel, het bank- en verzekeringswezen, de overheid, horeca en toerisme. De meeste bedrijven hebben een interne klantcontactafdeling, ongeveer 30% besteedt het werk (deels) uit aan een extern facilitair contactcenter. Nieuwe ontwikkelingen Medewerkers klantenservice hebben steeds vaker contact met klanten via chat, Whatsapp en sociale media. Online communicatiekanalen vragen om andere vaardigheden dan telefonie. Het is de verwachting dat het contact per e-mail in de toekomst gaat afnemen, evenals Facebook en Twitter. Deze kanalen lenen zich niet goed voor complexe klantvragen. Direct messaging (het versturen van privéberichten) via Facebook en Twitter en (video)chatgesprekken zullen naar verwachting toenemen. Bron: UWV, 28 september 2017 Callcenter medewerker, Callcenters, klantcontact, Klantenservice, UWV Print Over de auteur Over Redactie FlexNieuws Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten. Bekijk alle berichten van Redactie FlexNieuws