loading
views

NUwerk.nl – preview door Arjan Elbers, Twiglers

NUwerk.nl – preview door Arjan Elbers, Twiglers

Vacatures en nieuws van bedrijven over werk

Op woensdag 30 augustus werd bij Sanoma, uitgever van NU.nl, een preview gegeven van NUwerk.nl. De site toont vacatures aan latent werkzoekenden en combineert dat met (gesponsord) bedrijfsnieuws. In oktober zal de uitgebreidere versie van NUwerk.nl live worden gezet.

Partners
NUwerk.nl heeft drie premium partners, namelijk Monsterboard, Twiglers en Randstad, naast andere partners zoals Stepstone en Onrecruit. De site is nog op zoek naar meer partners/vacaturesites die met NUwerk.nl willen samenwerken.

NUwerk.nl

De samenwerking met Monsterboard liep al geruime tijd, maar het actief tonen van vacatures kreeg een nieuwe boost door de samenwerking met Twiglers. Arjan Elbers, mede-oprichter van Twiglers, heeft het afgelopen half jaar samen met Get.Noticed aan de ontwikkeling van het vacatureplatform van NUwerk.nl gewerkt.

“Vorig jaar oktober werd ik benaderd door de uitgever van Sanoma,” vertelt hij. “Hoe zou het thema werk bij NU.nl commercieel beter kunnen worden benut? Op basis van het advies dat wij hebben geschreven, kreeg Get.Noticed, ons internetbedrijf in Nederweert, de opdracht de applicatie te bouwen.”

Positionering
Waarin onderscheidt NUwerk.nl zich van bekende vacaturesites zoals van Indeed, JobRapido en de zakelijke netwerksite LinkedIn?
“Die vraag is opportuun en heb ik voorgelegd aan Sanoma. NU.nl kwam met het idee om alleen ontdubbelde vacatures te laten zien,” verklaart Elbers. “Dat is gerealiseerd met de techniek van Jobfeed/Textkernel.

Uniek is dat NUwerk.nl kandidaten voor de vacature zelf laat kiezen uit de vacatureplatforms die deze specifieke vacature aanbieden. Stel, er wordt een vacature getoond van een accountmanager bij Google in Amsterdam. Die vacature is bijvoorbeeld online vindbaar via zowel Monsterboard, Randstad, Jobbird als Twiglers. De kandidaat besluit zelf via welk kanaal hij/zij reageert op de vacature.”

Sanoma’s profielen worden op termijn leidend
“De profielen van lezers, die Sanoma via de eigen media heeft verzameld met behulp van cookies, worden op termijn actief benut. Op basis van hun (zoek)profiel en hun online gedrag krijgen kandidaten vacatures te zien, die aansluiten bij hun voorkeuren en interesse. Werkenden en/of latent werkzoekenden hoeven dan niet zelf actief op zoek te gaan. Het Sanoma lezersaccount wordt op die manier leidend voor de inrichting en techniek achter NUwerk.nl. Dat wordt dit najaar nog niet gerealiseerd, maar is uiteindelijk wel de bedoeling,” zegt Elbers.

NU.nl heeft volgens Elbers zo’n 800 miljoen pageviews per maand. “Indeed staat aan top in vacatureland. Toch kan NUwerk.nl als vacatureplatform de nummer 2 worden van Nederland, als er intensief op content en traffic wordt ingezet,” meent hij.

“De ontwikkeling van het platform is een coproductie geweest, die in zes, zeven maanden is gerealiseerd. Als de laatste testen klaar zijn en tevreden stemmen, mogen we live.”

Voor Elbers is de samenwerking met NU.nl een heel goede deal, omdat het veel traffic oplevert voor Twiglers en Elbers zijn kennis en kunde kan delen met het team van NU.nl.

Er zijn ook wat tegengeluiden. Zo geeft Herbert Prins in zijn blog op Recruitment Matters een review van NUwerk.nl. Hij verwacht dat NUwerk.nl snel zal worden ingehaald door Google Jobs, zodra Google zijn vacature services ook in Europa lanceert.

Welk antwoord hebben Sanoma en NU.nl daarop? “NUwerk gaat met Google in gesprek, om samen te werken met Google Jobs,” aldus Elbers.

In ieder geval wordt het vacaturelandschap via dit initiatief weer wat dynamischer; intermediairs, werkzoekenden en andere organisaties zullen van het nieuwe platform profiteren.

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek