loading
views

Modeteam maakt meer professionals inzetbaar in fashion

Modeteam maakt meer professionals inzetbaar in fashion

Modeteam – meer professionals inzetbaar

Interview met Ludo Tissingh, mede-eigenaar en oprichter.

“We noemen onszelf bewust een inzetbureau,” zegt Ludo Tissingh.
Hij heeft Modeteam met zijn vrouw Sonja in 2011 opgericht.

“Wij bereiden mensen voor om direct inzetbaar te zijn en wij coachen ze. We vragen feedback; hoe hebben ze hun werk ervaren, welke verbeterpunten zien ze? Dat is belangrijk voor de medewerkers. Wij leren ervan en de bedrijven waar wij onze modeprofessionals inzetten, hebben er ook baat bij.

Ludo Tissingh - Modeteam

Ludo Tissingh – Modeteam

Het pluspunt voor de professionals is dat zij merken dat zij worden gezien als iemand met expertise. Dankzij de coaching van Modeteam stralen zij zelfvertrouwen uit. Zij zijn niet de zoveelste uitzendkracht. Zij worden gerespecteerd in de bedrijven waar ze werken, want ze beschikken over vakkennis. Of dit nu voor een periode van twee dagen of voor drie maanden is, ze vertegenwoordigen Modeteam. Met name jonge medewerkers geeft dit een boost. Ze weten: deze ondernemer heeft mij hard nodig.”

Snelle doorstroom van vakmensen is een uitdaging
“Een uitdaging in de business is de door- en uitstroom van mensen in het vak. Veel professionals werken een bepaalde periode in deze branche. Er is veel marktwerking. De besten hebben veel keus, er wordt enorm aan hen getrokken. Ze zijn moeilijk te binden of kiezen na enkele jaren een heel ander vak. Die trend merkt iedereen in deze markt. Dat maakt de keuze aan personeel kleiner en de behoefte aan goede medewerkers groot.”

Modeteam - professionals

Modeteam, inzet en coaching van professionals in fashion

Winkelend publiek verwacht deskundig personeel
“Dit speelt nog meer nu het economisch beter gaat. Mensen gaan weer meer besteden aan hun uiterlijk en hun kleding. Online shopping is niet meer weg te denken. De verwachtingen van mensen zijn veranderd. Als ze nu gaan winkelen, zien ze dat als een uitje. Ze willen zich bijzonder voelen als ze een winkel binnenstappen. Winkelen wordt meer dan voorheen gezien als een beleving, een ervaring. De kwaliteit van het personeel en de uitstraling van de winkel komt er nog meer op aan.”

Oplossing voor personeelsvraag
“Hoe lossen wij dat op? De schaarste aan personeel gaan wij te lijf met een online test. We hebben onze doelgroep van potentiële modeprofessionals uitgebreid dankzij een ACT-assessment. Daarmee kunnen we in 15 minuten testen of mensen de juiste competenties hebben voor het modevak. Ook als die mensen niet in de mode, maar elders in de detailhandel hebben gewerkt, kunnen ze geschikt zijn. Het gaat erom wat hun natuurlijke kracht is. Hebben zij de juiste onbewuste drijfveren om succesvol te worden in het modevak? Bij een score van meer dan 80% en voldoende interesse, kunnen wij hen omscholen en laten instromen in onze business. Onze test blijkt heel betrouwbaar in de voorspelling of iemand een goede modeprofessional wordt.

We bieden onze professionals uitzendcontracten voor fase 1 en 2, maar ook fase 3. Mensen die al lang bij ons zijn, krijgen een contract voor onbepaalde tijd.”

Volgende stap: landelijke dekking
“In onze eerste jaren hebben wij ons vooral gericht op het draaien van omzet om een goede basis te leggen voor ons bedrijf. Daarna zijn we dat niveau gaan continueren, samen met het borgen van de kwaliteit. Wij willen gestaag en bewust groeien met behoud van de kwaliteit van onze dienstverlening.

Modeteam - profession for fashion

Modeteam – profession for fashion

Inmiddels werken we met vier recruiters in ons team. We krijgen steeds meer bekendheid in de modewereld. We zijn makkelijk te vinden, mensen praten over ons.
Zo kunnen wij de volgende stap maken en onze dienstverlening uitbreiden naar het hele land.”

Meer info? Kijk op Modeteam.nl

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek