"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Timing laat bedrijven zelf uitzendkrachten zoeken

In de zomer zijn vaak meer uitzendkrachten nodig, maar door de aantrekkende arbeidsmarkt is er dit jaar minder aanbod. Bedrijven moeten snel zijn, om te voorkomen dat ze achter het net vissen.

Om zoektijd te besparen biedt Timing bedrijven daarom de mogelijkheid om zonder tussenkomst van een intercedent gericht te zoeken en matchen in een bestand van tienduizenden Timing-uitzendkrachten.

Roloflex
De online database, Roloflex, is sinds enkele weken live en trekt meer dan 4000 unieke bezoekers per week uit het MKB. Populaire functies waarop wordt gezocht, zijn magazijnmedewerker en orderpicker, maar ook marketing- en communicatiemedewerker en technisch tekenaar.

Profiel
Uitzendkrachten kunnen in Roloflex een ‘verrijkt profiel’ aanmaken met werkervaring en vaardigheden. Dat profiel is voor iedere werkgever zichtbaar, waardoor uitzendkrachten meer kans hebben op passend werk. Dit is vooral van belang voor lager opgeleiden, die vaak geen eigen cv of LinkedIn-profiel hebben.

Lagere bemiddelingskosten
Roloflex is gratis. Als een bedrijf interesse heeft in een bepaalde kandidaat, gaat een intercedent aan de slag om het verdere traject van arbeidsbemiddeling af te wikkelen. De bemiddelingskosten voor bedrijven zijn dan lager.

Timing verwacht dat de rol van online verder zal toenemen. Met Roloflex sorteert de uitzender daarop voor.

Bron: persbericht Timing, 3 juli 2017

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.