"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Uitzendbureaus scoren laag in het benutten van digitale mogelijkheden

In de Digital Dominance Benchmark van Dicitas.com is onderzoek gedaan naar de digitale performance van de uitzendbranche als sector.

De gemiddelde score van de uitzendbranche sector in alle categorieën (web, social, SEO, video en Apps) is lager dan het gemiddelde van alle sectoren in Nederland en België, blijkt uit deze de benchmark.

Digitale prestaties van uitzendbureaus
Binnen de sector zijn 20 uitzendbureaus onderzocht in Nederland en België en in totaal 50 in Europa. Het gemiddelde van alle Nederlandse en Belgische uitzendbureaus scoort lager dan het gemiddelde van alle sectoren bij elkaar volgens Dicitas. Zo is bijvoorbeeld de score in de categorie online video binnen de sector zeer laag terwijl de web score gemiddeld is. Hierdoor is het digitale bereik van uitzendbureaus gemiddeld genomen beperkt.

Binnen de reguliere consumenten markt wordt het steeds meer gangbaar dat mensen vaak en voor grotere bedragen online shoppen en de (klant)beoordelingen lezen alvorens een aankoop te doen. Hetzelfde zien we binnen de uitzendbranche waarbij kandidaten steeds vaker de digitale route nemen in de zoektocht naar een nieuwe baan maar dit wel willen doen met een betrouwbare en goede partij. Daarnaast gebeurt 60% van de zoekopdrachten mobiel wat een belangrijke ontwikkeling is voor uitzendbureaus om op digitaal vlak vooruitstrevend te zijn en mensen te bieden waar zij naar opzoek zijn.

Bron: Dicitas Consulting, 8 juni 2017

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.