"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Recruitz.io gekozen tot Startup van het Jaar

De Amsterdamse startup Recruitz.io van Lars Wetemans (31) is gekozen tot Startup van het Jaar.

Met ruim duizend stemmen wist het bedrijf negen concurrenten achter zich te laten in de jaarlijkse verkiezing van ondernemersplatform Sprout.

Recruitz.io plaatst gerichte vacaturecampagnes op plekken waar werkzoekenden veelvuldig komen, zoals Facebook en Instagram, in plaats van de traditionele vacaturesites. Hierdoor levert het bedrijf kwalitatieve resultaten tegen lagere kosten. Recruitz.io telt sinds de lancering in juni ruim twintig medewerkers en mag bedrijven als Tesla, Uber en Randstad tot het groeiende klantenbestand rekenen.

Qua omzet koerst zijn bedrijf dit jaar af op ongeveer 2 miljoen euro, verwacht Wetemans. “En dat wordt nog veel meer. De recruitmentmarkt is enorm groot en we zijn internationaal georiënteerd. Dit kwartaal hebben we ons platform klaar voor de internationale markt, behalve in het Nederlands ook in het Engels en Duits.”

De Startup van het Jaar-verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door ondernemersplatform Sprout. De redactie selecteert gedurende het jaar de meest veelbelovende nieuwkomers op de markt. In de finaleronde hebben de lezers het voor het zeggen en kozen dit jaar massaal voor Recruitz.io. Het Amsterdamse bedrijf werd gevolgd door artiestenmarktplaats Plugify (699 stemmen) en IoT-app Triggi (223). Recruitz.io is opvolger van de thuisbrouwmachine van Minibrew, dat de verkiezing vorig jaar op zijn naam schreef.
Met de overwinning krijgt Recruitz.io, naast naam en faam, een fraaie beker én 3000 euro in mediawaarde op Sprout.nl.

Het komende jaar is oprichter Wetemans klaar om de wereld te veroveren. Om de grens over te gaan en salesafdeling op te tuigen, stak hij de afgelopen maanden veel tijd in gesprekken met investeerders. “Sinds de lancering zijn we door 8 vc’s benaderd. Daardoor zaten we in een luxepositie.”

De komende tijd verschuift het businessmodel van Recruitz.io volledig richting pay per click, zegt Wetemans. “Stel je trekt 500 euro mediabudget uit, maar je hebt al binnen een dag een geschikte kandidaat, dan betaal je alleen voor wat je tot dat moment hebt gebruikt. Ook dat is in deze branche nog niet gebruikelijk.”

Bron: Sprout, januari 2017

Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws.