loading
views

YoungCapital en Ricoh traineeship jong salestalent

YoungCapital bundelt de krachten met technologiebedrijf Ricoh in het opleiden van salestalent.

YoungCapital start een salestraineeship, dat werken en leren combineert. Tijdens dit anderhalf jaar durende traject worden afgestudeerde talenten opgeleid tot salesprofessional, terwijl zij tegelijk praktijkervaring opdoen. YoungCapital slaat hiermee een brug tussen opleiding en arbeidsmarkt. De eerste veertien trainees zijn bij Ricoh Nederland net gestart.

Jaarlijks studeren er duizenden commerciële talenten af die hun tanden willen zetten in een salesbaan. Zij hebben het DNA dat past bij een baan in de sales, maar krijgen door gebrek aan praktijkervaring vaak niet de kans om in een salesfunctie aan de slag te gaan. YoungCapital speelt hierop in door deze gedreven mensen klaar te stomen tot junior accountmanagers. Maurice Peeters, director YoungCapital Professionals: “Het is fantastisch om te zien dat een wereldwijde speler als Ricoh deze jonge salestalenten een kans geeft in haar Nederlandse organisatie.” YoungCapital lanceerde al in 2014 speciale IT-traineeships, bedoeld voor jonge professionals met een bèta-achtergrond. Reeds tweehonderd jongeren konden dankzij deze traineeships als gecertificeerd developer bij bedrijven aan de slag.

Focus op persoonlijke ontwikkeling
Uniek aan het salestraineeship van YoungCapital is de persoonlijke ontwikkeling die hierin centraal staat. Maurice Peeters: “Als talentontwikkelaar werken we vanuit de visie dat persoonlijkheid zwaarder weegt dan studieachtergrond. Werk- en denkniveau zijn belangrijk, maar uiteindelijk bepalen iemands persoonlijkheid en interesse of diegene succesvol wordt. Daarom krijgen alle trainees uitgebreide coaching en trainen we ze op vijf leadershipcompetenties. Door onze talenten al aan het het begin van hun carrière op persoonlijke ontwikkeling te coachen, krijgen ze een vliegende start.”

Jong talent onderschat
De waarde van jong talent op het gebied van sales wordt bij veel bedrijven onderschat, vindt Ricoh. “Onze gesprekspartners behoren steeds vaker zelf tot de nieuwe generatie. Om als bedrijf bij te blijven in de markt, is het noodzaak te investeren in creatieve, nieuwsgierige, flexibele mensen die frisse energie brengen in je salesteam”, aldus Rached Dekker, Director Major Accounts bij Ricoh Nederland. “Met het traineeship van YoungCapital halen wij exact die mensen binnen.”

Bron: YoungCapital, 20 september 2016

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek