loading
views

Lambert Burema commercieel directeur Business Talent Network

Lambert Burema commercieel directeur Business Talent Network

Lambert Burema (38), voorheen werkzaam als commercieel directeur voor FashionUnited, is nu eindverantwoordelijk voor het commercieel resultaat van recruitmentplatform Business Talent Network (BTN).

Als commercieel directeur gaat Burema leidinggeven aan het commerciële team en wordt hij medeverantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen van nieuwe businessmodellen. Burema heeft de ambitie om binnen een jaar de omzet te verdubbelen. “Het team zal de komende maanden verder moeten groeien om deze ambitie waar te maken,” zegt Burema.

Bij FashionUnited gaf Burema leiding aan een internationaal team van 22 man sterk. Hij maakte daar een professionaliseringsslag en zorgde voor een omzetstijging van ruim 20 procent.

Kansen
Burema, die in het verleden ook werkzaam was VNU Vacature Media (De Persgroep), ziet volop kansen bij BTN. “Terwijl de toegevoegde waarde van een aantal grote spelers in de recruitmentbranche de afgelopen jaren minder is geworden, heeft BTN in deze veranderende markt uitstekend kunnen schakelen,” aldus Burema. “Daardoor is BTN zeer relevant gebleven voor zijn partners.”

De nieuwe commercieel directeur constateert dat de markt voor hoogopgeleide starters – het segment waarop BTN zich richt – de laatste jaren grilliger is geworden. Niet langer jagen alleen grote multinationals op talentvolle afgestudeerden, ook kleine, hippe start-ups vissen tegenwoordig – met succes – in dezelfde vijver.

Realiteit
Bovendien zijn talenten zelf ook onvoorspelbaarder geworden. “De war for talent is echt realiteit en zal de komende jaren alleen maar intensiveren,” voorspelt Burema. “Maar er is geen andere partij die de hoogopgeleide starters zo goed bereikt als BTN.”

Burema studeerde Business Development & Innovation aan de AOG School of Management (Universiteit Groningen). Hij is getrouwd, heeft twee kinderen en woont in Bussum.

Over BTN
In de ruim dertien jaar van zijn bestaan heeft Business Talent Network zich ontwikkeld tot het grootste multichannel recruitmentplatform voor hoogopgeleid toptalent in Nederland en België. Ruim een miljoen gebruikers per jaar bezoeken een van de 36 websites die BTN voor de verschillende niches van de arbeidsmarkt heeft ontwikkeld.

Daarmee biedt BTN talentvolle studenten het belangrijkste platform om direct met bedrijven in contact te komen. Daarnaast biedt BTN nieuwe vacatures ook aan via de verschillende gespecialiseerde socialmediakanalen van het bedrijf.

Bron: BTN, 6 september 2016

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek