Hinke Wever 13 juni 2016 0 reacties Print Zappos zet TalentPitch inInternet retailer Zappos gaat de TalentPitch inzetten voor de selectie van alle toekomstige werknemers. Vanaf augustus gaan de algoritmen en voorspellende analyses van de TalentPitch (Harver) de recruiters van Zappos bijstaan in het maken van de juiste keuze. ‘CV achterhaald’ – interview met Werf& Harver heeft voor de TalentPitch software ontwikkeld die gericht is op grote volumes sollicitanten (vanaf 100 kandidaten) in customer facing jobs (callcenters, retail en hospitality). Kandidaten doorlopen bij hen een aantal tests in een online spel via uit de dagelijkse praktijk nagebootste situaties in een online spel. Iedere kandidaat krijgt op basis van deze analyse de kans op succes voorspeld. Het verloop van medewerkers kan daardoor na 12 weken worden teruggedrongen tot minder dan 10%. ‘In de praktijk betekent dit tot wel 63% minder mismatches’, aldus Raaff. Lees meer Bron: Harver, 10 juni 2016 Callcenters, Harver, Hospitality, kandidaten, Retail, solliciteren, TalentPitch, werving en selectie Print Over de auteur Over Hinke Wever Hinke Wever is een creatieve verbinder van werk- en levensterreinen. Ze was als redacteur vanaf de start betrokken bij FlexNieuws. Bekijk alle berichten van Hinke Wever