loading
views
0 reacties
Femke van Soest

Op bezoek bij Dési Mulder, Pienk, Office Professionals

Femke van Soest is Managing Partner. Zij heeft ruime ervaring opgedaan in de commerciële arbeidsbemiddeling en is na een korte uitstap weer “thuis”, terug in de branche die haar hart gestolen heeft. Femke is haar loopbaan begonnen als intercedente bij Randstad Nederland. Als intercedente is zij snel doorgegroeid naar een managementpositie. In eerste instantie was zij verantwoordelijk voor de vestiging op Schiphol en vervolgens heeft zij een nieuwe locatie opgebouwd in het hartje van Amsterdam. Daarna was zij nauw betrokken bij het succes van Capac, de inhouse formule van Randstad. In deze functie is zij commercieel manager van het jaar geweest. Na het op- en uitbouwen van Randstad Inhouse Services werd zij als Regiodirecteur Randstad verantwoordelijk voor Midden Nederland. Met haar grote commerciële passie wist Femke eigen medewerkers te inspireren en klanten te winnen en te behouden. Een logische vervolgstap werd haar rol als Account Directeur Food en Logistiek binnen Randstad Nederland. Na een carrière van bijna 15 jaar werd het tijd om haar vleugels uit te slaan. Een turn around opdracht in de kinderopvang, van Zorg naar professionele dienstverlener. Honger naar commercie en het gemis van business to business klanten heeft haar doen besluiten terug te keren naar de arbeidsbemiddeling. De stap naar FaseVijf kwam dan ook op het juiste moment. X

Dési Mulder, Pienk, en Femke van Soest, FaseVijf

Deze column is onderdeel van een serie, waarin Femke van Soest, partner/eigenaar van Fase Vijf, op bezoek gaat bij arbeidsbemiddelaars.

Zes vragen aan Dési Mulder, Pienk.
Pienk, Office Professionals helpt organisaties beter te functioneren en meer omzet te generen door personeel te leveren dat het verschil maakt!

Wat is je huidige functie?
Directeur, (mede) Eigenaar, Consultant bij Pienk | Office Professionals in Utrecht.

Wat was je start functie?
Marketing Assistente bij een automatiseringsbedrijf maar mijn eerste echte baan was Intercedente bij UBN (1994). Intercedent op de Biltstraat in Utrecht. Dit was vroeger echt dé uitzendstraat, hier zaten wel 30 uitzendbureaus naast elkaar. Later werd ik Vestigingsmanager en daarna Hoofd personeel en Algemene Zaken. UBN was toen een kleine club, waardoor ik ook verantwoordelijk was voor HR, automatisering, evenementen en de facilitaire zaken.

Wat is je het meest bijgebleven in deze werkperiode?
Dat je mensen echt een kans kunt geven ! In de rol van intercedent leer je met een open blik naar mensen te kijken. Kandidaten pasten niet altijd 100 % op het profiel, maar door de klant te overtuigen om met iemand in gesprek te gaan, gebeurden er mooie dingen. Zo heb ik iemand op gesprek laten gaan die niet 100 % paste, maar diegene is wel aangenomen. Het mooie was, na een jaar zat diegene er nog en deed het hartstikke goed.

Waar liggen momenteel de grootste kansen voor flex leveranciers?
Service! Het gaat om oprechte interesse en service naar je klanten. Geen promo-acties om meer klanten en omzet binnen te halen, maar juist door echte service te verlenen, bouw je aan langdurige relaties en zijn klanten dusdanig tevreden dat ze terugkomen met een nieuwe opdracht. Deze manier van werken gaat het verschil maken in de toekomst. Service is de nieuwe sales. Naast service zullen face to face gesprekken met kandidaten key zijn en blijven. Ondersteuning qua automatisering zal toenemen, maar face to face gesprekken zijn niet vervangbaar. Het persoonlijk contact tussen consultants, kandidaten en opdrachtgevers is voor alle partijen de sleutel tot succes.

Wat zou je intercedenten mee willen geven?
Dat de rol van intercedent ontzettend veelzijdig is. Een alles omvattende rol waar echt alles voorbij komt, van commercie tot HR, van administratie tot onderhandelen. Geen rol voor een ‘zekerheidszoeker’. Veel dingen doe je voor het eerst, je mag en moet veel leren om je te ontwikkelen tot een succesvolle intercedent. Kortom, een geweldige baan!

Wie zou jij in de volgende column aan het woord laten?
Ik geef het woord aan Marcel Burger, oprichter en eigenaar Burger Support.

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek