loading
views
0 reacties
Femke van Soest

Op bezoek bij Willem de Groot, UBN

Femke van Soest is Managing Partner. Zij heeft ruime ervaring opgedaan in de commerciële arbeidsbemiddeling en is na een korte uitstap weer “thuis”, terug in de branche die haar hart gestolen heeft. Femke is haar loopbaan begonnen als intercedente bij Randstad Nederland. Als intercedente is zij snel doorgegroeid naar een managementpositie. In eerste instantie was zij verantwoordelijk voor de vestiging op Schiphol en vervolgens heeft zij een nieuwe locatie opgebouwd in het hartje van Amsterdam. Daarna was zij nauw betrokken bij het succes van Capac, de inhouse formule van Randstad. In deze functie is zij commercieel manager van het jaar geweest. Na het op- en uitbouwen van Randstad Inhouse Services werd zij als Regiodirecteur Randstad verantwoordelijk voor Midden Nederland. Met haar grote commerciële passie wist Femke eigen medewerkers te inspireren en klanten te winnen en te behouden. Een logische vervolgstap werd haar rol als Account Directeur Food en Logistiek binnen Randstad Nederland. Na een carrière van bijna 15 jaar werd het tijd om haar vleugels uit te slaan. Een turn around opdracht in de kinderopvang, van Zorg naar professionele dienstverlener. Honger naar commercie en het gemis van business to business klanten heeft haar doen besluiten terug te keren naar de arbeidsbemiddeling. De stap naar FaseVijf kwam dan ook op het juiste moment. X

Femke van Soest, FaseVijf, op bezoek bij Willem de Groot, UBN

Deze column is onderdeel van een serie, waarin Femke van Soest, partner/eigenaar van Fase Vijf, op bezoek gaat bij arbeidsbemiddelaars.

Zes vragen aan Willem de Groot
DGA UBN Uitzendbureau

Wat is je huidige functie?
Directeur Groot Aandeelhouder UBN en Algemeen Directeur. UBN bestaat dit jaar 25 jaar en heeft een omzet van 19 miljoen met 42 medewerkers.

Wat was je start functie?
Intercedent productie in Utrecht bij InterActie Uitzendbureau in 1987.

Wat is je het meest bijgebleven in deze werkperiode?
Dat ik nog nooit zo hard gewerkt heb als toen. Als intercedent wilde ik alles (goed) doen, kon nog niet delegeren. Indertijd hadden we dé bakkerij van Utrecht als klant, waar wij productie medewerkers leverden. Voor de nachtdiensten hadden wij altijd een reservelijst in geval van calamiteiten. Na een ziekmelding belde ik mijn reserve die zo dronken bleek dat hij onmogelijk kon werken die nacht. Ik ben toen teruggereden naar het kantoor en opnieuw mensen gaan bellen maar toen deze boos begonnen te reageren omdat zij zo laat werden gebeld ben ik zelf maar om 24.00 uur gaan werken. De chef van de nachtdienst kende mij nog niet en vroeg of ik de volgende nachtdienst weer wilde komen. Dat heb ik toen toch maar niet gedaan, maar ik heb nog maanden daarna mijn naam teruggezien op de weekplanning.

Waar liggen momenteel de grootste kansen voor flex leveranciers?
Volgens mij zal ondanks alle ontwikkelingen op het gebied van automatisering en wet – en regelgeving, flexibele arbeid altijd blijven bestaan. Bedrijven willen nu en in de toekomst een flexibele schil in hun organisaties. Dit geeft flex leveranciers bestaansrecht maar ook iedereen kansen om dit zo goed mogelijk te doen. In de toekomst zal het voor flexwerkers niet meer gaan om baanzekerheid maar om werkzekerheid. Hoe de rol van flex leverancier gaat worden, zal mede afhangen van cao’s (o.a. beloning) maar ook van wet- en regelgeving voor de diverse arbeidsverhoudingen (ZZP-ers, uitzendkrachten, gedetacheerden, payroll, et cetera). Ook hierin kunnen flex leveranciers een grote rol spelen.

Wat zou je intercedenten mee willen geven
De baan van intercedent is fantastisch! Met deze baan leg je de basis voor de rest van je carrière. Je leert hard werken, meerdere dingen tegelijk doen, prioriteiten stellen in een heel dynamische omgeving. Door het vele communiceren en een stuk sales ontwikkeling gaat het inschatten van mensen je ook veel beter af dan wanneer je bijvoorbeeld begint bij een bedrijf op de HR afdeling. Bovendien heb je ook nog eens de leukste collega’s waarmee je na je werk graag een biertje gaat drinken, kortom in mijn beleving de leukste branche om in te werken! Maar wellicht ben ik misschien niet zo objectief.

Wie zou jij in de volgende column aan het woord laten?
Ik geef het woord aan Dési Mulder, directeur Pienk. Pienk is dé specialist in vacatures in office professionals op MBO, HBO en WO niveau.

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek