loading
views
0 reacties
Femke van Soest

Op bezoek bij Jelle Bultsma, TPS

Femke van Soest is Managing Partner. Zij heeft ruime ervaring opgedaan in de commerciële arbeidsbemiddeling en is na een korte uitstap weer “thuis”, terug in de branche die haar hart gestolen heeft. Femke is haar loopbaan begonnen als intercedente bij Randstad Nederland. Als intercedente is zij snel doorgegroeid naar een managementpositie. In eerste instantie was zij verantwoordelijk voor de vestiging op Schiphol en vervolgens heeft zij een nieuwe locatie opgebouwd in het hartje van Amsterdam. Daarna was zij nauw betrokken bij het succes van Capac, de inhouse formule van Randstad. In deze functie is zij commercieel manager van het jaar geweest. Na het op- en uitbouwen van Randstad Inhouse Services werd zij als Regiodirecteur Randstad verantwoordelijk voor Midden Nederland. Met haar grote commerciële passie wist Femke eigen medewerkers te inspireren en klanten te winnen en te behouden. Een logische vervolgstap werd haar rol als Account Directeur Food en Logistiek binnen Randstad Nederland. Na een carrière van bijna 15 jaar werd het tijd om haar vleugels uit te slaan. Een turn around opdracht in de kinderopvang, van Zorg naar professionele dienstverlener. Honger naar commercie en het gemis van business to business klanten heeft haar doen besluiten terug te keren naar de arbeidsbemiddeling. De stap naar FaseVijf kwam dan ook op het juiste moment. X

Jelle Bultsma, CEO TPS, in gesprek met Femke van Soest, CEO FaseVijf

Deze column is onderdeel van een serie, waarin Femke van Soest, partner/eigenaar van Fase Vijf, op bezoek gaat bij arbeidsbemiddelaars.

Zes vragen aan Jelle Bultsma
CEO TPS Groep, een detacheringsorganisatie die bedrijven met complexe backoffice administraties helpt om resultaatgericht en efficiënter te werken.

Wat is je huidige functie?
CEO en ondernemer TPS in Amsterdam.

Wat was je start functie?
Intercedent technische unit in Haarlem (1992) bij Randstad Uitzendbureau.

Wat is je het meest bijgebleven in deze werkperiode?
Dat je altijd moet luisteren naar je gevoel, je moet blijven leren en blijven ontwikkelen. Dat was toen, maar geldt ook nu in mijn rol als CEO bij TPS. Zelfs recent had ik zo’n moment bij een potentiële klant. De klant vroeg 30 ervaren medewerkers voor 1 jaar. Deze waren niet aanwezig in de markt. Tja, wat doe je dan? Luisteren naar je gevoel en dus vertellen wat wel kan. In eerste instantie was dit natuurlijk niet het goede antwoord (Young Professionals in 1 maand klaarstomen en binnen 3 maanden op gewenst niveau ontwikkelen). Na 2 maanden belde de potentiële klant terug en wilde hier toch wel een pilot mee starten. Zo gezegd, zo gedaan en het resultaat mocht er zijn. De klant vroeg uiteindelijk of hun eigen mensen ook mee mochten doen in het ontwikkelprogramma voor de Young Professionals. Een groter compliment kun je niet krijgen!
Wat me ook bij is gebleven, is de rode draad in mijn werk. Als intercedent was ik iedere dag bezig om klanten en kandidaten bij elkaar te brengen. Ook nu ben ik hier iedere dag mee bezig. Hier draait het uiteindelijk om in onze dienstverlening en dit geeft elke dag veel inspiratie om het weer beter te doen.

Waar liggen momenteel de grootste kansen voor flex leveranciers?
Ontwikkelingen bij onze klanten gaan in een razend tempo, waarbij snelheid en resultaat in de dienstverlening van de flex leveranciers key zijn. Het gaat dus niet alleen over de inspanning om een flexmedewerker te plaatsen, maar veel meer of de geleverde dienst of medewerker ook datgene gaat opleveren wat de klant nodig heeft. Het gaat nu én in de toekomst om het leveren van toegevoegde waarde aan de klant, én aan de flex medewerker. Dat vraagt aan de kant van de flex leveranciers een combinatie van het gebruik van de juiste internet tools om nieuwe medewerkers snel te vinden, en het gevoel en vertrouwen dat nodig is om je klant te begrijpen om de juiste oplossing te bieden. De rol van de intercedent is in dat proces enorm belangrijk en wordt in mijn visie dan ook nooit door internet tools overgenomen. Dus wie de beste intercedenten heeft, wint.

Wat zou je intercedenten mee willen geven
Als intercedent moet je leren doorzetten, soms leer je nu eenmaal het meest als het even tegen zit. Soms is het de klant die lastig is, soms je eigen omgeving, maar blijf jezelf ontwikkelen en zet door! Groeien in je ontwikkeling betekent af en toe pijn lijden.

Wie zou jij in de volgende column aan het woord laten?
Ik geef het woord aan Bram Bosveld, mede-oprichter en -eigenaar van YoungCapital.

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek