loading
views
0 reacties
Femke van Soest

Op bezoek bij Chris Heutink, Randstad

Femke van Soest is Managing Partner. Zij heeft ruime ervaring opgedaan in de commerciële arbeidsbemiddeling en is na een korte uitstap weer “thuis”, terug in de branche die haar hart gestolen heeft. Femke is haar loopbaan begonnen als intercedente bij Randstad Nederland. Als intercedente is zij snel doorgegroeid naar een managementpositie. In eerste instantie was zij verantwoordelijk voor de vestiging op Schiphol en vervolgens heeft zij een nieuwe locatie opgebouwd in het hartje van Amsterdam. Daarna was zij nauw betrokken bij het succes van Capac, de inhouse formule van Randstad. In deze functie is zij commercieel manager van het jaar geweest. Na het op- en uitbouwen van Randstad Inhouse Services werd zij als Regiodirecteur Randstad verantwoordelijk voor Midden Nederland. Met haar grote commerciële passie wist Femke eigen medewerkers te inspireren en klanten te winnen en te behouden. Een logische vervolgstap werd haar rol als Account Directeur Food en Logistiek binnen Randstad Nederland. Na een carrière van bijna 15 jaar werd het tijd om haar vleugels uit te slaan. Een turn around opdracht in de kinderopvang, van Zorg naar professionele dienstverlener. Honger naar commercie en het gemis van business to business klanten heeft haar doen besluiten terug te keren naar de arbeidsbemiddeling. De stap naar FaseVijf kwam dan ook op het juiste moment. X

Chris Heutink, Randstad, en Femke van Soest, Fase Vijf

Deze column is onderdeel van een serie, waarin Femke van Soest, partner/eigenaar van Fase Vijf, op bezoek gaat bij arbeidsbemiddelaars. Ze start bij Randstad, waar haar eigen loopbaan begon.

Zes vragen aan Chris Heutink
Member of the Executive Board Randstad Holding

Wat is je huidige functie?
CEO Randstad Groep Nederland en Lid Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Oost-Europa, Zwitserland, Oostenrijk en Italië. Tevens verantwoordelijk voor Global Clients binnen de RvB.

Wat was je startfunctie ?
Intercedent administratieve unit in Assen (1991) en na 1 jaar verhuisd naar de logistieke unit in Utrecht.

Wat is je het meest bijgebleven in deze werkperiode ?
Echt heel bijzonder (wow) moment met grote impact was het moment dat ik werd uitgenodigd bij een flexwerker thuis om te vieren dat hij na één jaar als flexwerker gewerkt te hebben, een contract had gekregen bij de opdrachtgever. Als teken van blijdschap en dankbaarheid had deze flexwerker mij thuis uitgenodigd om dit met zijn familie te komen vieren. Ik werd niet voorgesteld als de intercedent van Randstad, maar als zijn baas.

Waar liggen momenteel de grootste kansen voor flex leveranciers ?
De arbeidsmarkt is continu aan veranderingen onderhevig. Voor intermediairs is het key om toegevoegde waarde te blijven leveren voor bedrijven en werknemers op de arbeidsmarkt. Werknemers gaan in de toekomst sneller van werk naar werk. Hiervoor is voor elke werkzoekende echt een scholingspot nodig, zoals de transitievergoeding is bedoeld. Daarnaast is door Big Data analyses informatie over vraag en aanbod steeds makkelijker toegankelijk. Vooral gedrag en behoeften worden voorspelbaar. Hierdoor kun je als intermediair gerichter klanten en werkzoekenden benaderen. Het proces van sales en werving wordt hierdoor leuker! Je weet immers wie wanneer wat nodig heeft, zowel aan de werknemerskant als de bedrijven. Door verdere technologische ontwikkelingen worden processen simpeler, maar de persoonlijke touch blijft én is de toegevoegde waarde, zowel voor kandidaten als bedrijven. Daarnaast is de grootste uitdaging om de bedrijven te overtuigen dat een contractvorm er steeds minder toe doet. Het gaat erom wat iemand waard is.

Wat zou je intercedenten mee willen geven?
Intercedenten moeten beseffen welk verschil zij kunnen maken. Werk is in ieders leven even belangrijk en als intercedent kun je hierin een grote rol spelen. Bovendien kun je als intercedent in het proces het verschil maken, zowel met de kandidaat als de opdrachtgever. Het is de kunst om automatisering optimaal in te zetten en dan het moment te kiezen waarop jij het verschil kunt en wilt maken.

Wie zou jij in de volgende column aan het woord laten?
De CEO van TPS, Jelle Bultsma. TPS helpt organisaties met complexe backoffice administraties om resultaatgerichter en efficiënter te werken.

Femke van Soest, Fase Vijf

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek