"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Zzp’er vindt communicatie belangrijker dan tarief of betalingstermijn

De zzp’er vindt communicatie het belangrijkste criterium voor goed opdrachtgeverschap.

Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer in samenwerking met IT-Staffing.

Opdrachtgevers vergeten in hun communicatie naar het personeel vaak de zzp’er mee te nemen. Hierdoor ontvangen zzp’ers bijvoorbeeld geen uitnodiging voor trainingen, borrels en personeelsfeesten.

Communicatie steeds belangrijker
De zzp’er vindt goede communicatie vanuit de opdrachtgever steeds belangrijker (+2%). Onboarding (5,5), opleiding (5,1) en lunch (3,4) zijn minder van belang volgens de zzp’er. En de zzp’er let steeds minder op collega’s (-16%), opleiding (-8%) en werkplek (-8%) bij het kiezen van een opdrachtgever of klant.

Aantal opdrachtgevers stijgt
De zzp’er verwacht komend jaar 10,7% meer opdrachtgevers te bedienen: in totaal 11,0 opdrachtgevers, ten opzichte van 9,9 opdrachtgevers vorig jaar.

Over het onderzoek
De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 729 zzp’ers in Nederland en zijn bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de meer dan 1 miljoen zzp’ers die Nederland kent (CBS, mei 2015). Dit zzp-onderzoek is tot stand gekomen in samenwerking met IT-Staffing, kennispartner van ZZP Barometer op het gebied van “Opdrachten & tarieven”.

Goed werkgeverschap

Bron: ZZP Barometer, 18 augustus 2015

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.