"Voor futureproof ondernemen in flex"
SLUIT MENU

Sterke toename gebruik social media

De deelname aan social media is zowel bij bedrijven als personen sterk gestegen. In de EU scoort Nederland bovengemiddeld op dit gebied.

Dit maakt CBS bekend.

Helft bedrijven op social media
Bedrijven gebruiken steeds vaker sociale netwerken: in 2014 zat ruim de helft (53 procent) van de bedrijven op een sociaal netwerk zoals Facebook of LinkedIn. In 2012 was dit nog maar bij één op de drie bedrijven het geval. Het gebruik van (micro)blogs, zoals Twitter, is toegenomen van 21 naar 32 procent.

Sociale netwerken

Nederlandse bedrijven in top EU gebruik sociale netwerken
Nederlandse bedrijven zijn van alle EU-landen het vaakst actief op Twitter. Ons land behoort met 53 procent tot de top in Europa in het gebruik van sociale netwerken. Nederlandse bedrijven scoren hiermee ver boven het EU-gemiddelde van 33 procent. Polen staat met 18 procent op een van de laagste plekken in de EU.

Gebruik sociale netwerken

Bron: CBS, 30 juni 2015

Redactie van Flexnieuws - interviews, artikelen, aankondigingen en persberichten.