loading
views

Winnaars Uitzendbureau van het Jaar 2015

Winnaars Uitzendbureau van het Jaar 2015

De winnaars van de verkiezing Uitzendbureau van het Jaar zijn bekend:

  • De grote winnaar binnen de categorie Uitzendbureau van het Jaar 2015 is OTTO Work Force.
  • In de categorie MKB Uitzendbureau van het Jaar wist Jelle® de titel te bemachtigen.
  • Dit jaar mag Flexspecialisten zich Flexspecialist van het Jaar noemen.

Sinds 2006 wordt de verkiezing Uitzendbureau van het Jaar georganiseerd. Woensdag 24 juni zijn het Uitzendbureau van het Jaar, het MKB Uitzendbureau van het Jaar en de Flexspecialist van het Jaar 2015 bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking bij InnStyle in Maarssen. De grote winnaars van de verkiezing zijn OTTO Work Force, Jelle® en Flexspecialisten.

Vanaf 9 maart 2015 hebben uitzendbureaus hard gestreden om zoveel mogelijk beoordelingen van hun uitzendkrachten en opdrachtgevers te verzamelen. In totaal waren vijftien uitzendbureaus genomineerd die kans maakten op één van de titels. Dit jaar hebben alle uitzendbureaus samen ruim 8.600 beoordelingen verzameld.

Resultaten
OTTO Work Force is, net als vorig jaar, de grote winnaar in de categorie Uitzendbureau van het Jaar. Zij haalden maar liefst een 8,79. Met dit cijfer streven ze de andere genomineerden, Unique en Randstad, voorbij. Waar Jelle® in de categorie MKB Uitzendbureau van het Jaar vorig jaar nog op de tweede plek eindigde, weten ze nu de eerste plaats te veroveren met een 8,82. @WORK Personeelsdiensten en PuurZorg Uitzenden eindigen op een tweede en derde plek met een 8,46 en een 8,21. In de categorie Flexspecialist van het Jaar wisten maar twee uitzendbureaus voldoende beoordelingen te verzamelen en haalde Flexspecialisten de eerste plaats met een 8,13. Uitzendbureau 65plus eindigde op de tweede plaats met een 7,77.

MKB Uitzendbureaus gemiddeld de hoogste score
De genomineerde MKB Uitzendbureaus scoren gemiddeld beter dan de genomineerde grote uitzendbureaus en flexspecialisten. Vorig jaar scoorden de MKB Uitzendbureaus gemiddeld een 7,75, maar dit jaar scoren ze maar liefst een 8,03. De grote uitzendbureaus scoren daarentegen gemiddeld slechter dan vorig jaar, een 7,42 ten opzichte van een 7,68, terwijl de flexspecialisten gemiddeld beter scoren dan vorig jaar, een 7,95 ten opzichte van een 7,18.

Kwaliteit van de uitzendkrachten minder belangrijk geworden
Uitzendkrachten konden een uitzendbureau op elf aspecten beoordelen, waar opdrachtgevers dit deden op twaalf aspecten. Uitzendkrachten vinden de snelheid/stiptheid van het betalen van het salaris het belangrijkste aspect en deze weegt daarom ook relatief het meest mee voor het eindcijfer van een uitzendbureau (11%). Ook de aspecten deskundigheid van het personeel en de intercedenten (10%) en de vriendelijkheid van het personeel en de intercedenten (10%) zijn belangrijk voor uitzendkrachten. Opdrachtgevers hechten de meeste waarde aan de kwaliteit van de uitzendkrachten (11%), maar dit aspect lijkt ieder jaar minder belangrijk te worden (12% in 2014; 14% in 2013). Daarnaast is deskundigheid van het personeel en de intercedenten (9%) en de service (9%) belangrijk voor opdrachtgevers.

De verkiezing Uitzendbureau van het Jaar
Aan de verkiezing Uitzendbureau van het Jaar kunnen alle uitzendbureaus in Nederland meedoen. Ook dit jaar was de vragenlijst beschikbaar in het Engels en in het Pools, waardoor ook uitzendbureaus die zich op deze groepen richten hun uitzendkrachten konden oproepen om hen te beoordelen. De beoordelingsronde draait om kwaliteit. Uitzendkrachten en opdrachtgevers beoordelen in deze ronde het uitzendbureau op verschillende aspecten.

De verkiezing is een initiatief van onderzoeks- en adviesbureau Q&A Research & Consultancy. De hoofdsponsor is Mysolution. Brancheverenigingen ABU en NBBU ondersteunen de verkiezing en YourGift Cards en FlexCom4 zijn als partner verbonden. De mediapartners van de verkiezing zijn Nationale Vacaturebank, InGoedeBanen.nl.

Bron: Uitzendbureau van het Jaar, 24 juni 2015

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek