loading
views

PEAK-IT en Experis, ‘one stop shop’

PEAK-IT en Experis, ‘one stop shop’

Vandaag maakte Experis, onderdeel van ManpowerGroup, bekend dat het een meerderheidsbelang heeft genomen in PEAK-IT.

> zie het persbericht

Marco Verver, CEO van PEAK-IT, ziet het als een prachtige match waar beide organisaties optimaal van profiteren.

“Ik ben samen met Maarten Cobelens heel trots op ons bedrijf dat we stevig hebben uitgebouwd met een unieke propositie,” zegt hij.
“Wij stonden al langer hoog op het verlanglijstje van ManpowerGroup vanwege onze goede reputatie in de markt.

De deal met Experis, ManpowerGroup, zien wij als een perfecte match. Onze medewerkers en onze klanten worden er beter van. Wij hebben de stap met volle overtuiging gezet en behouden onze identiteit en autonomie.”

“De onderhandelingen zijn gestart in december,” zegt Verver. “Vorige week zijn de handtekeningen gezet. Gister hebben wij intern bij PEAK-IT deze stap gecommuniceerd aan onze medewerkers. Ook binnen Experis is de overeenkomst gister meegedeeld. Onze medewerkers hebben positief op het nieuws gereageerd, want ook zij zien de voordelen van deze stap.”

“De synergie en het wederzijds belang zorgen voor gelijkwaardigheid”, verklaart Verver. ‘Wij kunnen van jullie werkwijze leren,’ zei Jilko Andringa, Algemeen Directeur van ManpowerGroup Nederland tegen mij. Omgekeerd biedt Experis aan PEAK-IT de voordelen van een internationale speler, met gespecialiseerde IT-profielen. Zo vullen we elkaar aan. Met PEAK-IT richten wij ons op het Nederlandse middensegment. Tot dusver konden we hooguit leveren aan klanten in de Benelux, terwijl onze ambitie verder ging. Experis bemiddelt wereldwijd IT-professionals bij internationaal opererende klanten. Dat perspectief kunnen wij nu ook bieden aan onze gedetacheerde IT’ers en interne medewerkers. Die denken immers goed na over hun carrièreplanning. Gedetacheerde krachten willen graag op enig moment overstappen naar de klant. Hoe groter de keus is aan opdrachten en hoe interessanter de klanten, hoe aantrekkelijker het wordt om via ons te blijven werken.

Klanten willen innoveren. ICT en innovatie gaan in het bedrijfsleven hand-in-hand. Daarvoor zoeken opdrachtgevers de juiste professionals en dienstverlening. Bij IT en HRM draait het ook nog eens allemaal om het winnen van vertrouwen. Als blijkt dat je op een bepaald onderdeel goed werk, de juiste kennis en mensen levert, vertrouwen klanten je meer opdrachten en vraagstukken toe en ontstaat een lange termijn relatie. Wat dat betreft verwachten klanten steeds vaker een ‘one stop shop’. Experis kan onze co- en outsourcing oplossingen nu ook aan klanten aanbieden. Gezamenlijk leveren wij een heel breed pakket in de markt van IT-professionals en -dienstverlening.”

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek