loading
views

Luba: uitzendbranche moet op de schop

Luba: uitzendbranche moet op de schop

Vergis je niet, de goede oude tijden van de uitzendbranche komen “nooit meer terug”.

Dat zegt Johan Doornenbal vanochtend in de Financiële Telegraaf. De Luba-topman prikt de bubbel door dat uitzendwerk weer terug is van weggeweest.

Het afgelopen jaar trok de uitzendbranche weer een beetje bij, maar Doornenbal geeft het hooguit twee jaar voordat het weer slechter wordt. Daarom moeten er grote veranderingen komen in de markt voor uitzendondernemers, zegt hij in de krant. Doornenbal: “Vrijwel alle grote uitzendconcerns doen al vijftig jaar hetzelfde. In hoofdzaak komt dat neer op vacatures ophalen bij de klant. Op vacatures jagen, zit diep in onze genen. Onze consulenten komen bij opdrachtgevers steevast met vijf producten in hun tas. Naast uitzenden zijn dat detacheren, payrollen, werving & selectie en inhouse dienstverlening. Daardoor denkt onze branche nog te veel in producten, in plaats van dat we werkelijk luisteren naar wat de klant nodig heeft.”

Doornenbal denkt daarom aan veel meer gedecentraliseerde uitzendbureau’s – bijvoorbeeld op bedrijventerreinen – waar bedrijven als Luba zich op microniveau kunnen richten op het oplossen van personeelsbezetting.

Bron: Telegraaf / DFT, 18 november 2014

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek