loading
views

Jorrit Gall – Intercedent van het Jaar 2014

Jorrit Gall – Intercedent van het Jaar 2014

Winnen door 100% jezelf te zijn

Interview met Jorrit Gall, Senior Recruiter YoungCapital, winnaar verkiezing Intercedent van het Jaar 2014

De leden van de jury – kopstukken uit de HR- en uitzendwereld – waardeerden zijn pitch als beste. Ook de ronde ‘speeddate’, waarbij de finalisten door de juryleden werden ondervraagd over tal van onderwerpen, doorstond Jorrit met vlag en wimpel.

Jorrit Gall verkozen tot Intercedent van het Jaar 2014

Authentiek
De jury prees Jorrit om zijn “pure, authentieke persoonlijkheid”. ABU-directeur en tevens jurylid Jurriën Koops: “Jorrit is een terechte winnaar. Hij sprong er bovenuit omdat hij heel erg authentiek is, zijn puurheid is zijn kracht.” Een prachtig compliment, aldus Jorrit. “Ik vind het echt heel mooi dat je in deze commerciële wereld, waarin slimme sales een belangrijke rol speelt, toch kunt winnen door gewoon 100 procent jezelf te zijn. Dat betekent voor mij misschien nog wel meer dan de titel.”

Energie
In zijn promotiefilmpje voor deze verkiezing wilde hij energie overdragen. “Dat heb je nodig in dit werk. Daarom heb ik mijn passie voor wakeboarden er in verwerkt.”

Filmpje Jorrit Gall, Intercedent van het Jaar 2014

Partnerschap en veel aandacht voor een goede communicatie met de klant kenmerkt zijn werk als recruiter.
Bij YoungCapital Groningen hield hij zich in de afgelopen periode bezig met het vinden van de juiste uitzendkrachten voor KPN in Midden- en Noord-Nederland.

KPN Contact
“Toen ik in december startte als recruiter bij KPN presteerden we met YoungCapital nog onder de doelstelling”, vertelt hij. “Ik heb er goed over nagedacht waar dat aan kon liggen en het hele wervingsproces van a tot z doorgenomen. Het bleek dat de knelpunten in de werving samenhingen met de contactmomenten tussen ons en KPN Flexconnect, de interne recruitmenttak van KPN. Ik heb dit meteen open en eerlijk bij hen aangegeven. We hebben een gezamenlijk belang, dus zijn we gaan werken aan het verbeteren van onze communicatie. Dat heeft de basis gelegd voor de goede verstandshouding die we nu hebben. KPN Flexconnect heeft ons als leverancier het vertrouwen gegeven om dingen te kunnen veranderen en verbeteren, dat heb je als externe partij echt nodig om succesvol te kunnen zijn. Daar wil ik hen dan ook voor bedanken.

Het resultaat van die samenwerking is echt verbluffend: waar dat eerst 9% was, komt inmiddels 50% van de uitzendkrachten voor KPN Contact via ons, hoewel we met vier partijen in een mantelcontract zitten. We doen het inmiddels zo goed als twee keer beter dan de contractuele afspraak met KPN.

In Groningen heeft KPN een groot kantoor met verschillende afdelingen. Wij verzorgen de instroom van extern personeel voor deze locatie. Vanwege dit succes wordt ook de vraag naar winkelverkopers en winkelmanagers, die nodig zijn in de regio Midden- en Noord-Nederland bij KPN, Hi en Telfort, bij ons neergelegd.
Wij hebben in onze database een netwerk van 1,3 miljoen werkzoekenden in Nederland. Onze systemen zijn zo ingericht dat we heel snel de juiste mensen vinden. Dan heb je natuurlijk nog wel een team nodig met de drive om dat zo goed mogelijk in te zetten. KPN houdt via een eigen, aparte afdeling contact met de uitzendbureaus. Met die afdeling werken wij nu succesvol samen.”

Starters begeleiden naar jobs
“Als ik mijn werk goed doe, kan ik de afstand tot de arbeidsmarkt kleiner maken voor mensen die net zijn afgestudeerd. Dat vind ik belangrijk. Er zijn namelijk best veel vereisten om in een functie bij KPN te mogen werken. Soms heeft een geschikte kandidaat (nog) niet exact de gevraagde werkervaring, maar beschikt diegene wel over het talent om zich effectief te kunnen inwerken. Omdat KPN Flexconnect vertrouwt op onze kwaliteiten als recruiters, mogen we die kandidaten ook voordragen. We kijken dus echt naar het talent van de uitzendkracht. Op die manier proberen we de stap naar een baan kleiner te maken.”

Intensief selectieproces
“We spreken de kandidaten ook allemaal tijdens het selectieproces. Vrij intensief hoor! Eerst spitten we hun werkverleden door en vragen we referenties op. Dan nodigen we ze uit voor een selectiebijeenkomst. Daar mogen ze zichzelf presenteren met een pitch – zoals wij tijdens deze IVHJ-verkiezing ook hebben gedaan. Op deze manier trainen wij ze op hun gesprek bij KPN, want ook daar moeten ze pitchen. Zo kunnen wij goed inschatten of ze door het selectieproces heen zouden komen. De kandidaten die de eerste pitch goed doorstaan, krijgen ook nog een workshop van een uur. Zo maken we de kans om te worden aangenomen zo groot mogelijk. We werken heel grondig dus. Ja, we doen ons best. Niet alleen voor de klant, maar ook voor de kandidaten. Zij weten namelijk dat ze via ons de grootste kans hebben om te worden aangenomen bij KPN.”

Jorrit Gall

Nieuwe uitdagingen
De felicitaties en bossen bloemen stroomden in de afgelopen dagen binnen bij YoungCapital Groningen, maar op zijn lauweren rusten is er voor Jorrit niet bij. Nieuwe uitdagingen staan al voor de deur: na drie jaar als (senior) recruiter zal hij volgend jaar zijn eigen YoungCapital-vestiging gaan leiden in Leeuwarden.

Bron: YoungCapital en Hinke Wever, FlexNieuws

Zie meer informatie Intercedent van het Jaar 2014

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek