loading
views

Adecco fietst 100.000 km voor jongereneducatie

Adecco fietst 100.000 km voor jongereneducatie

Adecco Group Nederland meldt een tussenstand van 100 duizend kilometer in het kader van haar internationale goede doelen programma Win4Youth.

De kilometers zijn bijeen gefietst door medewerkers, flexkrachten en relaties van Adecco Group Nederland. De opbrengst van de gesponsorde kilometers gaat naar diverse projecten voor jongereneducatie. De teller loopt door, want tot het einde van het jaar vinden nog verschillende lokale en landelijke fiets- en spinningevenementen plaats.

Sinds de start van Win4Youth, in 2010, vindt binnen het internationale netwerk van Adecco Group ieder jaar een reeks van sportieve evenementen plaats. De gezamenlijke missie om hier zoveel
mogelijk flexkrachten en relaties bij te betrekken, leidt tot veel spontane initiatieven. Win4Youth kent ieder jaar een sportief evenement waaraan afgevaardigden van de ruim zestig landen waar Adecco Group actief is deelnemen. Vorig jaar was de klassieke marathon van Athene het sportieve hoogtepunt; dit jaar waagden meer dan tachtig gepassioneerde ‘Adecco-fietsers’ zich op 30 augustus aan de beklimming van de Tourmalet.

CEO Adecco Group Nederland verlegt eigen grenzen
Namens Nederland namen drie vertegenwoordigers deel aan de heroïsche klim: Barry van Leeuwen, Senior Business Analist, Loek Vaessen, Director Lee Hecht Harrison, en Patrick Bakker, CEO Adecco
Group Nederland. Patrick Bakker begon aan de uitdaging zonder enige fietservaring. Na een zwaar trainingsprogramma verscheen hij in topvorm aan de start en legde hij het parcours zonder problemen af. Patrick Bakker: “Ik heb mezelf en mijn omgeving verbaasd. Bij Adecco Group hebben we het vaak over passie, doorzettingsvermogen en grenzen verleggen. Vanuit het principe ‘practice what you preach’ heb ik mezelf begin dit jaar spontaan voor de klim opgegeven, zonder me illusies te maken. Nu zeg ik: ik had deze ervaring nooit willen missen. Wat een sfeer, wat een saamhorigheid! Héél bijzonder om daar deel van uit te maken.”

Wat passie en teamgeest teweeg brengen
Patrick Bakker, CEO van Adecco Group Nederland: “Win4Youth is klein begonnen. Het idee was om samen iets te doen, in internationaal verband, dat onze maatschappelijke verantwoordelijkheden en bedrijfswaarden weerspiegelt. Door projecten te steunen die tot doel hebben jongeren met een achterstand betere kansen op werk te bieden, geven we handen en voeten aan ons belangrijkste MVO-principe: onbeperkte toegang tot de arbeidsmarkt voor iedereen. Met de manier waarop we invulling geven aan Win4Youth, brengen we onze kernwaarden voor iedereen tot leven: Team Spirit, Customer Focus, Passion, Responsibility en Entrepeneurship. Het is geweldig om te zien wat dit ieder jaar binnen en buiten onze organisatie teweeg brengt.”

Betrokkenheid lokale klant- en werkrelaties
De kracht van Win4Youth is volgens Patrick Bakker en zijn fietsteamgenoten Barry en Loek de enorme lokale betrokkenheid. Met de ondersteuning van ‘Win4Youth-ambassadeurs’ wordt het
onmogelijke mogelijk gemaakt. Zo wordt dit jaar in alle regio’s een ‘Adecco Tour de Branch’ georganiseerd, hebben 50 collega’s deelgenomen aan de Theo de Rooij Classic, hebben er
verschillende clinics plaatsgevonden onder leiding van atlete/bewegingswetenschapper Miriam van Reijen en zijn er verschillende spinning-, wielren- en mountainbike-initiatieven opgestart. Op vestigingsniveau zijn allerlei feestelijke fietsevenementen georganiseerd, vaak in combinatie met zakelijke activiteiten. Voor de nu nog resterende maanden staan nog verschillende evenementen op stapel.

Medewerkers Adecco participeren in projecten
De 100 duizend fietskilometers die Adecco Group Nederland nu al heeft afgelegd, zijn een belangrijke bijdrage aan het internationale doel. De lat ligt hoog. De Adecco Group wil in 2014 2 miljoen fietskilometers afleggen, wat overeenkomt met vijf keer de wereld rond. Het bijeen gefietste totaalbedrag wordt verdeeld over educatieprojecten in Cambodja, Argentinië, Portugal, Polen en Italië.

Senior Consultant Desiree van Helmond bracht bezoek aan Polen
Nieuw dit jaar is de mogelijkheden voor medewerkers van de Adecco Group om op basis van een kilometercompetitie een week lang met één van de projecten mee te lopen. Namens Nederland bracht
Senior Consultant Desiree van Helmond (Adecco Venray) een bezoek aan Polen. Zie haar ervaringen.

Bron: Adecco Group Nederland, 4 november 2014

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek