loading
views

Studenten kiezen Klant Contact Center om flexibele werktijden

Studenten kiezen Klant Contact Center om flexibele werktijden

Uit onderzoek van Olympia Uitzendbureau onder (oud-) uitzendkrachten blijkt dat het merendeel van de medewerkers op ket Klant Contact Center (KCC) niet ouder is dan 30 jaar.

Werken op een KCC is populair onder studenten vanwege de flexibele werktijden (71,35%).

Tamara Donkervoort, business unit manager zakelijke dienstverlening bij Olympia uitzendbureau: ‘Het onderzoek bevestigt onze vermoedens dat organisaties met name studenten op het KCC zetten. Terwijl het primaire klantcontact toch moet worden verzorgd door ervaren medewerkers die een binding met de organisatie hebben.’

Student voelt zich ondergewaardeerd
Het onderzoek maakt duidelijk dat studenten niet voor de opleidings- en ontwikkelmogelijkheden solliciteren bij een KCC (slechts 19,4%). Verder blijkt dat ‘de student’ zich ondergewaardeerd voelt en dat zijn/haar capaciteiten niet worden benut. 44,4% van de respondenten geeft aan dat zij het minst tevreden zijn over de salariëring.

Bron: Olympia, 29 september 2014

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek