loading
views

Media campagne Belgische vakbond tegen uitzender

Media campagne Belgische vakbond tegen uitzender

De Belgische uitzendkoepel Federgon is verontwaardigd over een misplaatste media actie van vakbond ABVV.

“In een persbericht werd de opening van een nieuw uitzendbedrijf aangekondigd. Het niet-erkende uitzendkantoor ‘One day Interim’ zou enkel met uitzendcontracten van 1 dag werken. Het ABVV reageert nagenoeg onmiddellijk en lijkt furieus over dit initiatief. Enkele uren later blijkt het hele verhaal opgezet spel, en is de hele actie georkestreerd door niemand minder dan het ABVV zelf.”

“Dat een vakbond een dergelijke mediacampagne opzet, en daarvoor zelfs de volledige pers in het ootje neemt, is bijzonder grof. Zeer terecht reageren verschillende media negatief op deze actie.”

“Onbegrijpelijk en het ludieke ver voorbij”, reageert Herwig Muyldermans van sectorfederatie Federgon. “Dit doet vragen rijzen over de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van het ABVV als gesprekspartner”, besluit Herwig Muyldermans.

Bron: Federgon, 22 september 2014

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek