loading
views
0 reacties
Bas Westland

De G-spot van LinkedIn

Bas Westland werft en selecteert managers en specialisten in de ICT en internetsector. Daarnaast is hij een veelgevraagd trainer voor E-recruitment, ook in de flexbranche. Hij gaf onder meer workshops aan SUSA Studenten Uitzendbureau en Flexibility. Op dit moment verzorgt hij een langdurig E-recruitment trainingstraject voor de medewerkers van TiP personeelsdiensten. X

De G-spot van LinkedIn

Dit is alweer de tiende aflevering in de serie LinkedIn tips. Vandaag wil ik het met je hebben over een speciaal knopje. Je zou het bijna de G-spot van LinkedIn kunnen noemen. Ik zie in de praktijk dat nog maar heel weinig mensen dat knopje gevonden hebben.

Voor ik dat knopje met je deel, wil ik je even melden dat je vast wel hebt gemerkt dat LinkedIn, net zoals internet in het algemeen, steeds meer een visueel medium wordt. Het toevoegen van visuele media aan je profiel wordt dus steeds belangrijker.

Waar regel je dat? Ga naar je Profiel.
Als je onder andere bij mijn Samenvatting en de andere afdelingen van mijn profiel kijkt naar de menuknopjes, zie je een vierkant symbooltje met een plusje en een pijltje.
Als je op het pijltje klikt zie je dat je daar een link kunt toevoegen en een bestand kunt uploaden. Je kunt daar documenten toevoegen, maar ook powerpoint presentaties en video’s toevoegen.

Doen mensen dat?
Jazeker. Als je onder mijn profiel kijkt, zie je een aantal interviews met mij, onder meer over mijn doorstart. Je ziet ook een van mijn screencasts. Verder een aantal radio-interviews die ik heb gedaan. Dat kun je allemaal toevoegen waardoor het een stuk interessanter wordt om je profiel te bekijken.

Belangrijk is je keuze uit de twee opties:

  • een link toevoegen
  • een bestand uploaden.

Ik zou altijd kiezen voor het eerste. Waarom? Als iemand je profiel interessant vindt, en je hebt een bestand geupload, dan kan hij dat alleen maar delen, door je hele profiel te delen. Als je die visuele content op een plek op internet neerzet waar hij makkelijk deelbaar is, en vervolgens hem als een link toevoegt je LinkedIn profiel, kan die content ook via die andere platforms worden gedeeld.

Als je een video wilt toevoegen aan je profiel, zet hem dan eerst op YouTube waar hij makkelijk gedeeld kan worden. Voeg daarna de link toe aan je LinkedIn profiel.
Heb je een mooie presentatie? Zet hem op Slideshare en voeg de link toe aan je LinkedIn profiel.
Heb je een belangrijk document over je werk of over je loopbaan, voeg dat dan toe aan Dropbox of aan Google Docs en zorg ervoor dat mensen via die link in je profiel ook bij de documenten kunnen komen.

Op die manier kun je je profiel enorm verrijken en jezelf en je producten en je diensten veel beter presenteren.
Als je op het knopje ‘Link toevoegen’ klikt, zie je dat je daar de link kunt invoeren.
Als je onder dat venster kijkt, kun je met de knop Ondersteunende providers verder zoeken naar welke tools en platforms links in LinkedIn ondersteunen.
Je komt dan in het Helpcentrum van LinkedIn. Daar vind je een lijstje met types visuele informatie die je langs deze weg kunt toevoegen aan je profiel.

Ik wens je veel succes met deze nieuwe tip en hoop je volgende keer weer aan te treffen achter je computer om te kijken en luisteren naar mijn volgende screencast.

Bas Westland, E-recruitment

> Lees meer tips

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek