loading
views

Mohammed Assad in top 4 Adecco ‘CEO voor een maand’

Mohammed Assad in top 4 Adecco ‘CEO voor een maand’

Wereldwijde Adecco Group campagne talent naar de top – ‘CEO voor een Maand’

Nederlander Mohammed Assad in de finale van The Boot Camp

Mohammed is een 26-jarige high potential in de bloei van zijn leven. Na het afronden van de opleidingen Technische bedrijfskunde en Finance & Investments is hij klaar om zijn plek te vinden op de arbeidsmarkt.
Adecco Group
De campagne ‘talent aan de top’ is dit voorjaar van start gegaan direct na fase 1 – Streetday 30 april 2014 – van het wereldwijde project Way to Work ™.

Mohammed was daarbij een van de circa 100 internationale kandidaten. Hij bereikte op grond van zijn prestaties de top 10 en mocht meedoen aan De Boot Camp in Zürich.
Hij kwam in de finale en haalde trots de eindstreep.
“Een geweldige ervaring”, zegt hij. “Zoiets maak je maar een keer in je leven mee.”

> Bekijk de video van The Boot Camp
> Kijk ook op Facebook / Adecco Way to Work

Experience job als CFO van Adecco Group Nederland
Mohammed werd in juni gekozen tot een van de talenten die in Nederland in juli mee mocht draaien in een experience job op een topfunctie. Hij mocht samenwerken met Mark van Bussel, CFO van Adecco Group Nederland.

Hoe motiveert Adecco Group de keuze?
“De kansen op werk zijn dramatisch voor jongeren over de hele wereld, maar vooral in Europa. Daarom zijn wij de tweede editie van het programma Adecco Way to Work ™ gestart. Daarmee richten we ons op het gebrek aan ervaring, wat de belangrijkste belemmering blijkt te zijn voor jongeren om toe te kunnen treden tot de arbeidsmarkt. Het programma gaf de jongeren een helpende hand bij hun eerste stappen op de carrièreladder.
Na een maand werkervaring bleken 46 van deze talenten de ambitie te hebben om mee te doen aan de campagne ‘CEO voor een maand’, waarbij ze de unieke kans zouden krijgen om te worden begeleid door Patrick De Maeseneire, CEO van Adecco Group. Uit deze groep werd de top 10  geselecteerd voor de ‘CEO voor een maand’ Boot Camp in Zürich, waar ze werden uitgedaagd, getest en beoordeeld op hun geschiktheid voor die rol, met focus op Adecco’s kernwaarden en leiderschapsprincipes.”

Veelbelovend
“Mohammed bleek vanaf het begin één van de meest veelbelovende kandidaten: hij is een zeer competente, goed onderlegde jonge professional, gespecialiseerd in finance en bedrijfsleven. Hij toonde zich een hartelijke, goede teamspeler, die beschikt over veerkracht, leidinggevende capaciteiten en een sterk gevoel voor ondernemerschap.
De uiteindelijke keuze bleek lastig. Slechts één kandidaat kon worden benoemd tot ‘CEO voor een maand’, maar Adecco Group zal alle deelnemers blijven ondersteunen bij het vinden van werk en het benutten van hun potentieel aan mogelijkheden.”

Mohammed Assad bereikt top 4 in de competitie Adecco 'CEO voor een maand'

Uitdagingen rondom kernwaarden
Mohammed vertelt over zijn ervaringen in Zürich:
“De Boot Camp zelf bestond uit diverse intellectuele en sportieve uitdagingen gebaseerd op de kernwaarden van Adecco: customer focus, teamspirit, passion, responsibility en entrepreneurship.
De eerste dag draaide om teamspirit, visie en creativiteit. We moesten in groepen van twee personen een schilderij of poster maken, die weergaf waar Adecco Group voor staat. De poster moest zo sterk zijn dat hij een plek in de bestuurskamer van de CEO van Adecco Group verdiende. Op basis van hun bijdrage aan het team bleven 6 kandidaten over en vielen er 4 af.

TOP_4_with_Patrick_de_Maeseneire

Op de tweede dag was ondernemerschap het kernthema. De uitdaging was ‘waardevermeerdering’. We kregen een deken met het logo van Adecco. Daarmee werden we de straat op gestuurd. We moesten hem zien te ruilen tegen een voorwerp dat meer waard was. Ook dat moesten we weer ruilen voor iets wat nog meer waarde vertegenwoordigde. Dat lijkt een simpel spel, maar is in de praktijk best een uitdaging.

Toekomst Adecco Group
We werden uitgedaagd om in twee teams van drie personen te formuleren en te presenteren waar Adecco Group voor staat in 2050. Hoe zit de business er dan uit? Een inspirerende opdracht om met elkaar over na te denken en in speerpunten samen te vatten.

Adecco, 4 finalisten CEO voor een maand, ontspanning tijdens boot camp 2e dag

Koken
Aan het eind van die dag hebben we in twee groepen gekookt voor Patrick De Maeseneire, wat een leuke en ontspannende ervaring was. Na de tweede dag waren er nog vier mensen over.

Triatlon op de derde dag – de finale
De derde en laatste dag bestond uit een triatlon in Glarus, een prachtig natuurgebied in Zwitserland. De sportieve conditionele onderdelen werden afgewisseld met opdrachten om onze kennis en slimheid te testen. Bij de start kregen we een puzzel om op te lossen. Daarna gingen we 1,5 kilometer rennen, waarna we een vragenlijst over de uitzendbranche moesten beantwoorden.

Vervolgens gingen we ‘suppen’ – staand roeien – op een bergmeer over een afstand van 2 kilometer. Aan de overkant kregen we een rekensom, die – goed opgelost – de code opleverde waarmee we het cijferslot van onze fiets konden openen. Vervolgens fietsten we langs een route van 3 kilometer terug naar het startpunt.

Adecco The Boot Camp, Mohammed Assad in acton

Paola Ospina won de finale Adecco 'CEO voor een maand'

Winnaar
Daar aangekomen snel douchen en aankleden, want we moesten ons klaarmaken voor het laatste onderdeel van die dag: een persoonlijk interview met CEO Patrick De Maeseneire. De optelsom van alle uitdagingen en dit laatste gesprek bepaalde de uiteindelijke winnaar.”

Mohammed: “Ik kijk er met heel veel plezier op terug en wens Paola Ospina, de winnares van de Adecco Experience, een geweldige tijd! Ik had het voor geen goud willen missen.”

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws


Wie behoorden tot de top 10?

Selected as candidates for Adecco Group ‘CEO for the month’ were:

Mohammed Assad, Netherlands – Adecco Experience job as Country Finance Manager at Adecco Netherlands
Silvia Bizubova, Slovakia – Adecco Experience job as Integrated Supply Chain Specialist at IBM
Adam Boardman, UK – Adecco Experience job as HR & Marketing at Oxley Developments
Andrew Chu, Taiwan – Adecco Experience job as Event Coordinator at Chinese Taipei Olympic Committee
Allegra Guardi, Italy – Adecco Experience job as Internal Communication manager at Lombardini SRL (Gruppo Kohler)
Benoît Hommel, France – Adecco Experience job as Human Resources Assistant at Hewlett Packard
Adharsh Kumar, USA – Adecco Experience job as Marketing Coordinator at ANN Inc.
Elena Ollendiek, Germany – Adecco Experience job in Sales & Marketing at MISUMI Europa GmbH
Paola Ospina, Colombia – Adecco Experience job as Marketing Manager at Adecco Colombia
Aurora Petrel, Spain – Adecco Experience job as Experience Manager at IKEA

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek