loading
views

Coosto negatief in het nieuws – update

Coosto negatief in het nieuws – update

Vandaag meldt De Telegraaf dat het bedrijf Coosto, leverancier van tools voor social media monitoring, gelieerd is aan een organisatie voor porno op internet.

Coosto is inmiddels een bekende naam in Nederland. Coosto doet voor grote bedrijven en organisaties, waaronder veel ministeries, onderzoek naar het gebruik van sociale netwerken zoals Twitter, Hyves en Facebook.

Ook grote uitzendorganisaties werken met Coosto’s social media monitoring voor recruitment.


Coosto heeft gister een persbericht gepubliceerd over de kwestie.

Toine Verheul, Algemeen directeur WiseGuys en Coosto, zegt erover:

Naar aanleiding van berichtgeving in de Telegraaf wil ik graag de feiten op een rijtje zetten.

WiseGuys Internet, het moederbedrijf van Coosto, heeft in het verleden een belang gehad in de erotische zoekdienst AskJolene.com. Deze zoekdienst doorzocht erotisch materiaal dat vrij beschikbaar is op het internet. Dit materiaal kun je ook vinden met normale zoekmachines.

Al in begin 2011 hebben we een overeenkomst gesloten met een koper die bereid was ons aandeel AskJolene over te nemen. De juridische afwikkeling hiervan heeft op zich laten wachten. Dit hadden we voortvarender moeten aanpakken. We waren echter volop in de weer met Coosto en het zo goed mogelijk bedienen van onze klanten.

Als directeur van WiseGuys en Coosto ben ik teleurgesteld en verbaasd over de manier waarop we in de pers gekomen zijn. Ons verleden is geen geheim. Coosto is een volledig zelfstandig opererend bedrijf, met eigen werknemers, een eigen kantoor en een eigen computerinfrastructuur. Met AskJolene heeft het niets te maken.

Bron: Telegraaf.nl, 18 september 2013 en Coosto, blog, 18 september 2013

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek