loading
views

@Work personeelsdiensten, MKB Uitzendbureau van het Jaar 2013

@Work personeelsdiensten, MKB Uitzendbureau van het Jaar 2013

@Work personeelsdiensten – MKB Uitzendbureau van het Jaar 2013

Interview met Rommie Woudstra, directeur

Het winnen van de titel MKB Uitzendbureau van het Jaar is een enorm compliment. Niet alleen voor Rommie Woudstra en haar team, ook voor het werk in de regio Friesland.

“Afgelopen vrijdag was het hier een gekkenhuis. Mensen belden en mailden allemaal om ons te feliciteren met deze verkiezingsuitslag!”, zegt Rommie als ze vertelt over wat het teweeg heeft gebracht: een stroom aan media-aandacht, en vooral een enorme trots bij haar medewerkers, de flexkrachten en de opdrachtgevers.

“De erkenning en alle aandacht geeft body aan onze positionering. We wilden al verhuizen naar een nieuw pand. Deze prijs kunnen we nu maximaal gebruiken bij de publiciteit rondom de verhuizing.”

@Work personeelsdiensten wint verkiezing MKB Uitzendbureau van het Jaar 2013

Rommie Woudstra is inmiddels zes jaar actief met @Work.
“Ik ben begonnen bij een accountantsbureau als secretaresse met een boekhoudkundige achtergrond. Daarna werd ik zelfstandig ondernemer in de horeca en heb ik 8 jaar lang mijn eigen horecabedrijf gerund. Nadat ik mijn bedrijf had verkocht, ging ik aan de slag als commercieel medewerker bij een uitzendbureau. Maar ja, als je eenmaal zelfstandig ondernemer bent geweest, blijft dat kriebelen. Uiteindelijk ben ik zelf een uitzendbureau gestart in Drachten. Dat heb ik langzaam uitgebouwd. Ik wil graag regionaal actief blijven en heb niet de ambitie om een landelijk netwerk te ontwikkelen.

Ik heb een fantastisch team van medewerkers. Ze hebben allemaal een hbo-achtergrond en ook het SEU-examen behaald voor het werken in de uitzendbranche. Ik heb ze gekozen op grond van hun mentaliteit. Ze zijn allemaal enorm gemotiveerd. De ervaring in het vak krijgen ze door het te doen en ook door van elkaar te leren. Dat zit wel goed, ze hebben echt iets voor elkaar over. Daarom is er weinig verloop in het vaste team. Ze werken met enthousiasme en passie en dat stralen ze uit in het contact met uitzendkrachten en opdrachtgevers.

De eerste jaren heb ik gezien als een aanloopperiode. Inmiddels hebben wij een product dat zichzelf verkoopt. Ik werk niet met targets, ben ook niet druk bezig met acquisities. Toch komt er steeds meer werk naar ons toe. Veel opdrachtgevers prijzen ons aan in hun netwerk. Ook uitzendkrachten ‘verkopen’ ons in hun netwerk. Als hun opdracht via ons afloopt, komen ze soms elders aan de slag en regelmatig komt het voor dat ze dan persé weer via ons willen werken bij de nieuwe opdrachtgever. Zo doen dus zelfs onze uitzendkrachten acquisitie voor ons.

Wij werken vanuit het besef dat we het contact met onze bestaande opdrachtgevers en uitzendkrachten heel goed moeten onderhouden. Als je snel wilt scoren en klanten binnenhaalt op een scherp tarief, maar afhaakt als ze jou echt nodig hebben, dan prikt onze doelgroep daar meteen doorheen. Op termijn schiet je daar niets mee op. Bij ons gaat het echt om de service en het ontzorgen van klanten.

In Friesland houden mensen je aan wat je belooft. Ze weten jaren later nog steeds of en hoe je hen van dienst bent geweest. Wij kennen onze eigen regio heel goed. Vanuit onze marktkennis kunnen we meegaan in het gesprek met de opdrachtgever en weten we waar hij of zij over spreekt.

De gunfactor is in het Noorden doorslaggevend. De prijs van je product moet natuurlijk goed zijn, maar uiteindelijk is betrouwbaarheid in je relaties en je leveringen bepalend voor je succes en de uitbreiding van je klantenkring.

Team @Work personeelsdiensten

Daarom ben ik heel trots dat wij dit hebben bereikt. Voor mijn meiden is het echt een opsteker *. De voorpret van deze verkiezing was ook geweldig. Wat betreft de beoordeling door onze flexkrachten en klanten was ik gerust, want ik weet dat ze heel tevreden zijn. Blijkbaar heeft die hoge score op klanttevredenheid de belangrijkste doorslag gegeven, naast het feit dat iedereen die maar kon, op ons heeft gestemd. De meiden van mijn team hebben iedereen zo intensief betrokken bij de stemrondes, dat het haast niet mis kon gaan. Toch was ik verrast dat we werkelijk de prijs wonnen.

‘MKB Uitzendbureau van het Jaar 2013’ is een eretitel die veel kan betekenen bij besprekingen met nieuwe, belangrijke opdrachtgevers. Fantastisch dat wij hiermee onszelf en in breder verband het werk in Friesland op de kaart kunnen zetten!”

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

* Het Friese woord ‘opstekker’ betekent: groot compliment, enorme pluim

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek