loading
views

Creyf’s Uitzendbureau: daadkracht, betrokkenheid en plezier

Creyf’s Uitzendbureau: daadkracht, betrokkenheid en plezier

Creyf’s – Uitzendbureau van het Jaar 2013!

Interview met Ronald Kardol, algemeen directeur: “Daadkracht, betrokkenheid en plezier, dat kenmerkt ons!”

Voor de vierde keer in zes jaar heeft Creyf’s deze mooie bekroning in de wacht gesleept.
Wat maakt Creyf’s tot een sterke speler in de markt?

“Stabiliteit is onze kracht,” zegt Ronald Kardol. “Wij zijn goed in het onderhouden van lange termijn-relaties. Dat is een van de verklaringen die ik heb voor dit succes. De key-posities op de vestigingen worden vervuld door mensen, die er al langere tijd werken. Dat geeft rust in de klantcontacten en het zorgt voor commitment.
rechts: Ronald Kardol algemeen directeur van Creyf's neemt felicitaties in ontvangst van Aart van der Gaag (links), algemeen directeur van de ABU

Onze klanten en flexkrachten waarderen het als ze vaste gezichten zien op cruciale posten. Ze vinden het prettig te kunnen bouwen op relaties die vertrouwd zijn met hun vragen en businessconcepten. Dat geeft continuïteit en het zorgt voor een krachtig netwerk. Klanten en flexkrachten weten wat ze aan ons hebben.

Uit de verkiezingsuitslag bleek dat wij hoog scoren op klanttevredenheid. We geven onze mensen op dit punt ook interne trainingen. Daarnaast zien we veel kameraadschap en onderlinge solidariteit in de vestigingen. Onlangs hebben we nog meegedaan aan een ‘Great Place to Work’ onderzoek. Daarmee scoorden we ook heel goed op dit punt. Onze eigen mensen trekken graag met elkaar op. Die goede sfeer straalt ook uit op de tevredenheid van onze klanten en flexwerkers.”

In 2012 was er een onderbreking in jullie reeks overwinningen? Wat heb je in 2013 anders gedaan?
“We hebben intern opnieuw heel duidelijk onze visie, missie en kernwaarden vastgesteld. Dat hebben we niet laten doen door een extern reclamebureau, maar gewoon zelf in overleg met onze eigen mensen. Circa 50 medewerkers hebben zich gebogen over de vraag: ‘wie zijn wij als organisatie? Wat zijn onze kernwaarden?’ Daaruit kwamen drie merkwaarden naar voren:

  1. daadkracht
  2. betrokkenheid
  3. plezier

Daadkracht heb je nodig, omdat pit en snelheid essentieel is bij aanvragen in het uitzendvak.

Betrokkenheid heb je nodig, omdat je met oprechte interesse voor klanten en flexkrachten het verschil maakt. Voor mij is dit een heel belangrijke waarde. Het is iets wat ik mijn medewerkers voortdurend als opdracht meegeef: behandel je flexkrachten zoals je zelf behandeld zou willen worden. Besef dat je een maatschappelijke rol op je neemt als je mensen bemiddelt in dit vak en als je ze begeleidt van geen werk-naar-werk. Onze policy is heel duidelijk: we respecteren iedereen, ongeacht zijn achtergrond.

Plezier is de derde merkwaarde in onze organisatie. We delen onze successen met elkaar. We houden de moraal op de vestigingen hoog. Hoe zorg ik daar zelf voor? Door zichtbaar te zijn. Ik ben zoveel mogelijk aanwezig in de bijeenkomsten van vestigingsmanagers. Ik deel mijn visie met iedereen. Naast hard werken op de vestigingen maken we ook veel plezier. Of dit nu een Kick Off meeting is of een feest, de opkomst is altijd hoog. Iedereen wil daar graag bij zijn.”

Waarom span je je daar voor in?
“Omdat ik besef dat het geld verdiend wordt op de vestigingen. Daar gebeurt het, daar wordt het werk gedaan. Dit betekent dat wij de mensen op de vestigingen moeten steunen en faciliteren. En dat kan altijd beter!

We organiseren ook inspiratiesessies voor alle intercedenten met een hapje en een drankje. Dan praten we open over hoe we zaken beter kunnen organiseren. Wat loopt wel en niet? Waarom?
Ik probeer ook heel veel aanwezig te zijn op de vestigingen. Ik heb het voornemen om dat nog vaker te gaan doen in de komende tijd, want eigenlijk kun je dat nooit genoeg doen. Het wordt zeer gewaardeerd en het is enorm belangrijk om te horen wat er gebeurt op de vestigingen.
Ik zou daarom ook niet elk willekeurig bedrijf kunnen aansturen. Bij Creyf’s voel ik zo’n enorme drive. Het is een mooi bedrijf met geweldige mensen.”

Toch stond je bij de uitreiking van de Award namens Creyf’s alleen op het podium?
“Ja, maar vergis je niet, deze overwinning leeft enorm hoor op al onze vestigingen. We hebben overal taart laten bezorgen. En we gaan de Award met iedereen vieren op 5 juli in een strandtent, vanuit onze filosofie dat het belangrijk is om onze successen te delen. Hoezeer het leeft, zag je ook aan de online conversaties. Er werd enorm veel over getwitterd, het gaf veel röhring op facebook en LinkedIn.”

Over social media gesproken, hoe zie jij de verhouding tussen online bemiddelen en fysiek aanwezig zijn?
“Online aanwezig zijn, daar doen we veel aan, maar wij willen daarnaast gewoon fysiek aanwezig blijven met de vestigingen. Ons type klanten vindt het belangrijk dat we zichtbaar zijn, ze willen ons graag bij hen in de buurt zien en verzekerd zijn van 1 op 1 aandacht voor hun vragen. Dat blijft onze policy.”

Geen last van de crisis?
“Vorig jaar nog wel, maar dit jaar groeien wij 5% tegen de markt in. De markt blijft wel lastig en uitdagend, maar desondanks merken we een lichte stijging in de omzet, al ligt er ook een enorme druk op de marges. Dat compenseren wij door een goede dienstverlening voor een goede prijs.

Tot slot ben ik heel trots op onze lange klantrelaties. Soms wijkt een klant wel eens een jaartje uit naar een concurrent. Vaak zien wij die klant dan toch weer terugkomen. Klanten merken het verschil. Ze doen de ervaring op dat wij echt betrokken zijn. Dat klinkt eenvoudig, maar het is geen simpel kunstje. Het is onderscheidend vermogen. Wij zijn en blijven in de praktijk sterk en betrouwbaar in onze dienstverlening. Daar gaat het om.”

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek