loading
views

Creyf’s, @Work en StudentenWerk winnen Verkiezing Uitzendbureau van het Jaar

Creyf’s, @Work en StudentenWerk winnen Verkiezing Uitzendbureau van het Jaar

Creyf’s ‘Uitzendbureau van het Jaar’ 2013, @Work Personeelsdiensten ‘MKB Uitzendbureau van het Jaar’ 2013 en StudentenWerk ‘Flexspecialist van het Jaar’ 2013.

Vandaag zijn de winnaars van de prestigieuze publieksprijzen ‘Uitzendbureau van het Jaar’ 2013, ‘MKB Uitzendbureau van het Jaar’ 2013 en ‘Flexspecialist van het Jaar’ 2013 bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking in de Glazen Ruimte te Maarssen. Creyf’s, @Work Personeelsdiensten en StudentenWerk zijn de gelukkige winnaars. Zij mogen zich een jaar lang de beste uitzendbureaus in Nederland noemen.

Creyfs_logo.jpg

Vanaf 18 februari is er hard gestreden door uitzendbureaus om zoveel mogelijk beoordelingen en stemmen binnen te halen. In de categorieën ‘Uitzendbureau van het Jaar’ en ‘MKB Uitzendbureau van het Jaar’ werden vijf uitzendbureaus genomineerd. Vanwege de vele aanmeldingen werden in de categorie ‘Flexspecialist van het Jaar’ tien uitzendbureaus genomineerd. Dit jaar hebben alle uitzendbureaus samen ruim 30.000 beoordelingen en stemmen binnengehaald.

@Work Personeelsdiensten

Resultaten
Creyf’s behaalde na de beoordelingsronde een 7,82. Zij wisten met de stemronde (populariteit) dit cijfer op te hogen naar een 7,97 en streven daarbij Luba voorbij. Unique behaalde na de stemronde de derde plek met een 7,7. MKB uitzendbureau @Work Personeelsdiensten behaalde een 7,91 en wist dit cijfer op te hogen naar een 8,07. Zij wonnen de strijd van Match 4U die vorig jaar de winnaar was binnen deze categorie. De resultaten lagen dicht bij elkaar, want Match 4U wist na de stemronde op een 8,03 te komen. Op de derde plek eindigde Jelle met een 7,59. Meervoudig winnaar StudentenWerk behaalde na de beoordelingsronde een 7,8 en wist dit cijfer met de stemronde op te hogen tot een 8,37. HOBIJ eindigde op een tweede plaats en Secretary Plus wist de derde plek te bemachtigen.

StudentenWerk

MKB uitzendbureaus gemiddeld de hoogste score
De genomineerde MKB uitzendbureaus scoren gemiddeld beter dan de genomineerde grote uitzendbureaus en flexspecialisten. Vorig jaar scoorden de flexspecialisten gemiddeld het hoogst. Dit jaar scoren de MKB uitzendbureaus beter met gemiddeld een 7,58. De verschillen zijn echter niet groot. De genomineerde flexspecialisten scoren gemiddeld een 7,53 en de grote uitzendbureaus scoren gemiddeld een 7,50.

Alle winnaars verkiezing Uitzendbureau van het Jaar 2013

Kwaliteit van de uitzendkrachten minder belangrijk geworden
Uitzendkrachten konden een uitzendbureau op elf aspecten beoordelen, waar opdrachtgevers dit deden op twaalf aspecten. De uitzendkrachten vinden de snelheid/stiptheid van het betalen van het salaris het belangrijkste aspect en deze weegt daarom ook het zwaarst mee voor het eindcijfer van een uitzendbureau (11,7%). Ook de aspecten deskundigheid van het personeel/intercedenten (11,2%) en vriendelijkheid van het personeel/intercedenten (10,8%) is belangrijk voor uitzendkrachten. Opdrachtgevers hechten nog steeds de meeste waarde aan de kwaliteit van de uitzendkrachten (13,7%). Dit percentage is aanzienlijk gedaald vergeleken met 2011, maar liefst 17,6%. Daarnaast is deskundigheid van het personeel/intercedenten belangrijk (9,3%) voor opdrachtgevers. Ook dit aspect is gedaald met een percentage van 10,6%.

Meer aandacht nodig voor gelijke lonen
Uitzendkrachten geven aan dat uitzendbureaus in de toekomst meer aandacht moeten besteden aan gelijke lonen als vaste medewerker (39,1%). Ook betere opleidingsgerichte werkmogelijkheden (21,8%) en het aanbieden van beter passende banen (20,2%) verdient meer aandacht volgens de uitzendkracht. Toch geeft 45% van de opdrachtgevers aan dat het, zowel vast als flex, makkelijker is geworden om geschikte mensen te vinden.

De verkiezing ‘Uitzendbureau van het Jaar’
Aan de verkiezing ‘Uitzendbureau van het Jaar’ kunnen alle uitzendbureaus in Nederland meedoen. Dit jaar was de vragenlijst voor het eerst ook in het Engels en in het Pools waardoor ook uitzendbureaus die zich op deze groepen richten hun uitzendkrachten konden oproepen om te beoordelen. De verkiezing bestaat uit twee rondes, namelijk een beoordelingsronde en de stemronde. De beoordelingsronde draait om kwaliteit. Uitzendkrachten en opdrachtgevers beoordelen in deze ronde het uitzendbureau op verschillende aspecten. De stemronde is een kwantitatieve ronde, waarin de genomineerde uitzendbureaus, genomineerd op kwaliteit en aantal stemmen, uitzendkrachten en opdrachtgevers nog één maal oproepen om een stem te geven. In deze ronde wordt het cijfer uit de beoordelingsronde opgehoogd afhankelijk van het aantal stemmen.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy. De hoofdsponsors CTB Flex en Glued, subsponsors CROP, FlexCom4 en YourGift Cards, brancheverenigingen ABU en NBBU en mediapartners NationaleVacaturebank en Swiss Connection maken het mogelijk om de verkiezing uit te voeren.

Bron: Uitzendbureauvanhetjaar.nl, 13 juni 2013

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek