loading
views

Jellow zet zelfstandige professional in spotlights

Jellow zet zelfstandige professional in spotlights

“Jellow zet de interim markt op zijn kop”

Interview met Noel Wilson, Algemeen directeur

Toegankelijk – transparant – kwaliteit – vernieuwend – up to date – samen – direct contact

Noel Wilson: “Wij combineren de voordelen van een online database met de kwaliteit en de service die men mag verwachten van traditionele bemiddeling. De opdrachtgever krijgt bij Jellow een actieve rol en neemt zelf de regie bij het zoeken naar de juiste professional (self service) zonder daarbij te verdwalen in de wildgroei van online databases. Onder het motto ‘keep focus and keep it simple’ zetten wij samen de interim markt op zijn kop.”
Jellow.nl
Brand New Day als inspiratie
Jellow bestaat sinds 1 juni 2012 en is een initiatief van Noel Wilson, Sanne Schaap en Lars Evers.

Noel Wilson: “Wij brengen opdrachtgevers en professionals op de juiste manier direct bij elkaar door het anders en beter te doen. Alle professionals worden vooraf gescreend door onze partners. Alleen op die manier kan je kwaliteit garanderen en de service bieden die opdrachtgevers verlangen.
Jellow eigenschappen
Jellow zorgt er voor dat opdrachtgevers snel en eenvoudig de juiste professionals weten te vinden en kunnen beschikken over het actuele profiel en de contactgegevens van deze professionals. Wij combineren het beste van online matching met het beste van offline bemiddeling. We worden geïnspireerd door de aanpak van bedrijven zoals Alex, Knab, NEM en Brand New Day. Wat zij hebben gedaan in hun segment willen wij tot stand brengen op de arbeidsmarkt. Het is tijd voor een nieuwe aanpak.”

Wensen uit arbeidsmarkt vertaald
“We hebben in de afgelopen jaren heel veel research gedaan en goed geluisterd naar alle wensen en behoeften van alle betrokkenen in interim markt. De uitkomsten hiervan hebben we de afgelopen 3 jaar vertaald in wat nu Jellow is.”

Freelancer concentreert zich op zijn vak
Noel Wilson: “Freelancers willen zich kunnen concentreren op hun vak en zich daarin verder ontwikkelen en scholen. Acquisitie wordt dan ook vaak gezien als een noodzakelijk kwaad en kan contraproductief werken. Bij Jellow kan de professional zich actief bezig houden met waar hij of zij goed in is en zich daarin verder specialiseren. Ben je een specialist en beter dan het gemiddelde dan word je als professional vanzelf door de opdrachtgever gevonden. Ons hele systeem is hierop ingericht.”
Noel Wilson, Algemeen directeur Jellow
Opdrachtgever zoekt en kiest zelf
“Daarnaast zien we dat (middel-)grote organisaties steeds meer zelf op zoek gaan naar hun interim professionals. Zij omzeilen de interim bureaus, sturen hun recruiters op LinkedIn cursussen en geven hen de tools om zelf de juiste professional te vinden. Jellow sluit daarbij aan.
Tegelijkertijd beseffen wij donders goed dat de toegevoegde waarde van gespecialiseerde interimbureaus hoog is. Je hebt nu eenmaal ervaring en kennis van zaken nodig om een interim professional op zijn/haar waarde te kunnen inschatten. Wij werken samen met gespecialiseerde partners die de ingeschreven freelancers grondig screenen voor ze zichtbaar zijn in onze database.”

Koppeling met LinkedIn
“Meer dan 95% van de Interim Professionals gebruikt LinkedIn actief als visitekaartje. Een betrouwbare en actueel CV. Na goedkeuring van de professional door onze partners koppelen we het CV uit LinkedIn aan het profiel van de professional in Jellow. Binnen 3 minuten heeft de professional zijn of haar profiel bij Jellow aangemaakt.”

Partners voor de screening

“De partners van Jellow spelen een cruciale rol in het succes en de snelle groei die we nu doormaken. Alleen SAMEN kunnen we de interim markt op zijn kop zetten. Onze partners vinden en screenen alle ZZP’ers. Zij checken uitvoerig het cv op relevante werkervaring in het vakgebied en doen tenminste 1 referentiecheck. Verder controleren de partners de VAR-verklaring, de juiste NAW-gegevens en eventuele diploma’s. Een persoonlijke (telefonische) intake is voor de meeste partners een standaard onderdeel van de screening geworden.

Jellow database voorbeeld

De huidige partners van Jellow zijn:

Voor 1 juni 2013 verwachten we in minimaal 15 vakgebieden de juiste partner gevonden te hebben.
 Komende maand komt er bijvoorbeeld een HR en een Legal partner bij.
”

Geen vacatures op de site
“Jellow gelooft in een actieve rol voor de opdrachtgever en een passieve rol voor de professional. Veel online sites richten zich op het plaatsen van vacatures. Nadeel van het plaatsen van een vacature kan zijn dat de opdrachtgever de volgende dag 100 CV’s heeft of 1 CV na 10 dagen. Beide situaties zijn niet ideaal. De opdrachtgever wil en krijgt een meer actieve rol en de freelancer een meer passieve rol. Deze laatste groep heeft daar baat bij omdat acquireren niet voor iedereen is weggelegd.”

Wie maken Jellow?
Noel Wilson: “We zijn nu ruim twee jaar bezig met de ontwikkeling van de software. Jellow kent drie oprichters te weten Sanne Schaap (Technisch directeur), Lars Evers (Commercieel directeur) en zelf ben ik eindverantwoordelijk als Algemeen directeur.”

Wilson: “Ik heb Economie gestudeerd in Groningen en daarna gewerkt bij onder andere de ING Bank, EzGov en verscheidene IT bedrijven veelal met een focus op online toepassingen. In mijn laatste functie als country manager van een IT consultancy bedrijf ben ik actief in aanraking gekomen met de Interim Bemiddelingsmarkt. Ik heb me verbaasd over de werkwijze die naar mijn idee niet meer past bij de huidige tijd. Dat het ook anders kan bewijzen we met Jellow.”

ABN AMRO als pilot
“In het voorjaar van 2012 hebben we een pilot uitgevoerd met onder meer ABN AMRO particulieren, onze eerste klant. Deze pilot verliep succesvol en de uitkomsten hiervan hebben we verwerkt in het product gedurende de zomer en de herfst van 2012. Sinds 1 december is Jellow officieel live en treden we actief naar buiten. In de tweede fase van de lancering, die rond deze tijd zal plaatsvinden, worden ook de opdrachtgevers actief gekoppeld aan Jellow.”

Trend
“We merken een enorm enthousiasme bij alle partijen die met ons zaken doen. Dat komt mede omdat Jellow inspeelt op de veranderingen die plaatsvinden in de interim bemiddelingsmarkt. Maar ook de groei van het aantal ZZP’ers en de verdere flexibilisering en individualisering van de arbeidsmarkt dragen hieraan bij. Vrijwel alle betrokkenen hebben baat bij onze aanpak. Uiteraard is ook de prijs een belangrijke troef. De marge van Jellow is 5 euro. Daarvan gaat 3,50 naar de partner die de screening van de professional en het bijbehorende voorwerk doet. En 1,50 van de marge gaat naar de financiële en contractuele afhandeling, die wordt verzorgd door PSC | platform.”

De toekomst
“Jellow wordt niet de grootste, maar de beste interim database. Wij helpen de opdrachtgevers, de beste professionals en onze partners om elkaar te vinden op een manier die bij deze tijd past. Wie interesse heeft om partner te worden van Jellow kan contact met mij opnemen via noel.wilson@jellow.nl.”

Bekijk de actuele informatie op de site: www.jellow.nl.

Interview: Hinke Wever, FlexNieuws

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek