loading
views
0 reacties
Ellen van Hierden

Gebrand zijn of gebrand worden?

Ellen van Hierden, gedreven, sportief, ondernemend, gek op innovaties, redelijk technisch, onderzoekend en creatief. Altijd op zoek naar het beste in mensen en het ontwikkelen van hun kwaliteiten. Glas is altijd half vol en het liefste vol. Positief kritisch, dol op killerheels en trends. Sinds 15 jaar eigenaar van Trecens training en advies en sinds een jaar de trotse directeur van ARTRA Arbeidsmarkttrainingen. 12 mensen in vaste dienst en 40 freelancers. Motto: geen zee te hoog en geen uitdaging te gek! X

Gebrand zijn of gebrand worden?

Stel, je bent 19 en je hebt een zeer ondernemend vriendje, een ex-commando. Hij wil je verrassen en bedenkt een spetterend kerstcadeau voor je: hij regelt een levensgroot spandoek en weet dat vast te maken in een hijskraan boven een nieuw te bouwen winkelcentrum. Wedden dat jij trending topic wordt op Twitter of YouTube. Misschien mag je zelfs aanschuiven bij RTL Boulevard? *

Zo’n belevenis blijft je achtervolgen. Het wordt onderdeel van je branding, of je daar nu bewust of onbewust aan mee hebt gewerkt. Je wordt ‘gebrand’. Personal branding… we doen het elkaar en onszelf aan. Om de juiste baan te vinden, vindbaar te zijn én promotie te maken is het belangrijk om een merk te worden: een BRAND.

Een beetje zoeken op internet geeft je al snel een aantal aanwijzingen: met personal branding presenteer je jezelf als merk aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept. Hierbij gebruik je jouw persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen. Je laat je werkgever en je klanten zien wie je bent en waar je voor staat. Tja, en dan ben je 22 en net vers van de Hogeschool of de Universiteit. Fijn alle feestjes afgelopen en goed bezig geweest op Facebook en Twitter. Hoezo branding? Branden!

Personal Branding is maar ten dele een kwestie van kiezen. Of het nu gaat over jij en ik of, lekker actueel, het koningshuis, niemand ontsnapt eraan. Van Maxima duiken nog steeds de gezellige (en o zo brave) salsafilmpjes op tijdens leuke feestjes. En? Heeft het haar geschaad? Eigenlijk is Willem-Alexander slechter af. Hij lustte de pils iets te graag en werd veelvuldig geportretteerd als Prins Pils. Het achtervolgt hem nú nog steeds. Hij is een brave huisvader (dat denken of hopen we althans), met een leuke vrouw en dito kinderen. Doet nog steeds in iets vloeibaars (maar nu slimmer) te weten: watermanagement.

En wie zet jou nu in de spotlights? Doe jij het zelf, of je vriendje met een spandoek? Als intercedent, consultant of manager in de flexbranche sta je continu in de spotlights. Is het niet naar je opdrachtgevers, dan wel naar je kandidaten. Maar met wie link je en wie laat je binnen in je persoonlijke E-life? En, nog belangrijker, hoe ziet jouw E-life eruit? Wees kritisch over al je accounts: houd zelf de regie! Jouw branding is immers synoniem aan de beleving van jouw persoonlijkheid. Doe het goed!

How can we help you? Binnenkort hangen wij de vlag in de top voor de ‘Intercedent van het Jaar’. Een geweldige kans om jouw brand (of die van je collega of organisatie) verder op of uit te bouwen. Kijk op www.intercedentvanhetjaar.nl

Ellen van Hierden

* PS, dit overkwam mijzelf, lang geleden, toen twitter nog niet geboren was, maar ik wel de lokale kranten haalde.
Was ik blij? Tja… Werd ik in het zonnetje gezet? Ja! Werd ik gebrand? Nou en of.

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek