loading
views
0 reacties
Ellen van Hierden

Out of fashion?

Ellen van Hierden, gedreven, sportief, ondernemend, gek op innovaties, redelijk technisch, onderzoekend en creatief. Altijd op zoek naar het beste in mensen en het ontwikkelen van hun kwaliteiten. Glas is altijd half vol en het liefste vol. Positief kritisch, dol op killerheels en trends. Sinds 15 jaar eigenaar van Trecens training en advies en sinds een jaar de trotse directeur van ARTRA Arbeidsmarkttrainingen. 12 mensen in vaste dienst en 40 freelancers. Motto: geen zee te hoog en geen uitdaging te gek! X

Out of fashion?

Picture this: binnen 1 jaar als intercedent promotie maken. Uitdaging: mezelf zakelijk en professioneel kleden. Probleem: wie kan mij adviseren? Oplossing: mijn moeder! Uitkomst: twee keurige, maar vooral onverslijtbare pakken, fifties style!

Ik presteerde het om op mijn 25e al direct ‘out of fashion’ te zijn!
Toen wist ik niet beter. Nu vind ik het hilarisch.
Conclusie: het kost tijd om de juiste ‘look’ te vinden.

Ook organisaties staan voor die uitdaging.
Om in deze tijden te kunnen overleven als organisatie of als ‘brand’ dien je niet alleen ‘in fashion’ te zijn, maar ook vernieuwend. De vraag dringt zich aan mij op hoe hip, jong en vernieuwend we zijn als flexbranche? In hoeverre zijn we met elkaar in staat om een nieuw en fris beeld neer te zetten? Succesvolle mensen en organisaties zijn keer op keer in staat om zichzelf opnieuw uit te vinden en hun omgeving te verrassen. Niet wachten tot de wind gunstig is, maar varen op eigen kracht en met een eigen koers. Soms wel tegen de stroom in.

En, loont dat? Ja, absoluut! De meeste vrije denkers geven ons voer voor inspiratie en maken dat wij ook op een andere wijze leren om naar mensen en materie te gaan kijken. Het omdraaien van het probleem en het innemen van een ander standpunt biedt vaak verrassende perspectieven en geeft ruimte voor verandering en dialoog. De schrijvers van het boek ’Cradle to cradle’ hebben jarenlang tegen de stroom opgezwommen tot Ford het lef had hun in te huren (en met succes!). Ook het omdenken wint terrein, en terecht.
Aan ú als branchegenoten de vraag: wanneer bent u of worden wij weer ‘In fashion’? Wanneer maken wij als branche met elkaar een statement? Want het kan toch niet waar zijn dat wij in een sterk flexibiliserende arbeidsomgeving met elkaar het onderspit gaan delven?

Wat mij betreft is het geen tijd voor make-over of een cosmetische ingreep. Het is tijd om mét elkaar als branche de discussie te openen hoe wij binnen een stijgende flexibilisering van de arbeidsmarkt als branche een nieuwe weg in kunnen en durven slaan én weer groei gaan realiseren!

I dare you! Let’s get ‘In fashion’!

Ellen van Hierden

Reageren:

*

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek