loading
views

StudentenWerk: recruitment via social media

StudentenWerk: recruitment via social media

30 juli 2012

Slechts 50% van de jongeren staat open voor recruitment via hun social media accounts.

Dat blijkt uit onderzoek van StudentenWerk dat voor de tweede keer is uitgevoerd. Aan zo’n 415 respondenten (17 – 25 jr oud) is gevraagd of, en zo ja, via welk social medium ze graag worden benaderd voor een baan.

Hyves geen plek meer voor actieve recruitment
Zo’n 50% staat open voor social recruitment. Dit is net zoveel als vorig jaar. Opvallend is echter de verdeling onder het soort social media die is veranderd. Stond in 2011 nog bijna 10% open voor recruiters op Hyves, nu is dit nog slechts 1%. Ook Twitter verliest een achterban met een daling van 6 naar 3%. Het moge duidelijk zijn dat Facebook en LinkedIn als grote winnaars uit de bus komen met respectievelijk 29% en 19%.

Subtiel werven via Facebook
De toename in percentages van Facebook en LinkedIn is in lijn met de laatste cijfers die Newcom Research & Consultancy verspreidde rondom het social media gebruik in Nederland. Hieruit bleek dat Hyves in het laatste jaar drastisch in populariteit is gedaald en voornamelijk heeft ingeleverd ten gunste van Facebook.

“Werkgevers die op zoek zijn naar de doelgroep jong talent doen er goed aan om vooral te focussen op Facebook en LinkedIn. Maar hou het subtiel, aangezien de helft van de respondenten nog steeds aangeeft niet open te staan voor actieve recruiters in hun social network. We gokken echter dat dit vooral gaat om Facebook gebruikers en weinig LinkedIn gebruikers. Waarom zou je immers lid worden van LinkedIn als je niet open staat voor carrièrekansen?”

Bron: StudentenWerk blog, 14 juli 2012

Gerelateerd nieuws

  • Geen gerelateerde berichten gevonden.

Meer uit deze rubriek