loading
views

NBBU stoort zich aan reclamecampagne ABU

Logo NBBU

13 juni 2012

In de column van Marco Bastian, directeur NBBU, geeft de NBBU aan zich te storen aan de toon van de reclamecampagne die de ABU is begonnen.

Bastian: “In deze campagne wordt verklaard dat alleen bij hen aangesloten uitzendbureaus betrouwbaar zijn en kwaliteit bieden. Die verklaring is echt onjuist. De ABU gaat voorbij aan de waarde van het SNA-certificaat en het NBBU-lidmaatschap. Bovendien stralen de spotjes verdeeldheid uit in de uitzendbranche. Dat is schadelijk voor de branche. Wij hebben de ABU gevraagd de campagne te herzien.

Op dit moment werken de uitzendbranche en het ministerie van Sociale Zaken juist gezamenlijk aan een campagne om bonafide uitzendbureaus onder de aandacht te brengen. We werken onder meer aan een bewustwordingscampagne voor inleners via Weethoehetzit.nl. En we zijn bezig met een landelijke brochure die inleners informatie geeft met welke uitzendbureaus zij zaken moeten doen.”

“Wij blijven als NBBU uitgaan van onze eigen kracht: onze CAO is extra flexibel en wij hebben te maken met een stabiele CAO-situatie. Onze juridische helpdesk staat u als mkb-ondernemer terzijde met advies. We werken aan kwaliteit en deskundigheidsbevordering, onder andere via een intensieve samenwerking met Nyenrode. En we groeien nog steeds fors – van 700 leden vorig jaar naar 825 nu. Die groei stelt ons in staat om vanuit een steeds sterkere positie een krachtige stem te laten horen in de markt en richting de overheid. Samen met u maken wij ons dagelijks sterk voor kwaliteit, vakmanschap, transparantie en betrouwbaarheid in de flexmarkt.”

Bron: NBBU, 13 juni 2012

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek