loading
views

ABN AMRO Uitzendmonitor: “Prijsstijgingen uitzendwerk compenseren omzetkrimp”

Logo11 juni 2012

Omzetdaling door prijsstijgingen beperkt gebleven.

Dit blijkt uit de Uitzendmonitor van de ABN AMRO
> ABN AMRO Uitzendmonitor Juni 2012

Groeiverwachting uitzendbranche
ABN AMRO gaat uit van een economische krimp in 2012 van 0,6%, en voor 2013 van een gematigd optimistische groei van slechts 0,8%. Deze groeiverwachtingen zullen ook hun uitwerking gaan hebben op de omzetprognoses voor de uitzendbranche, mede doordat de correlatie tussen BBP en omzetgroei in de uitzendbranche op 0,8 ligt.

Prijsstijgingen
Het CBS registreerde in het eerste kwartaal van 2012 dat de omzet van uitzendbureaus was gedaald met 1,2%. Volgens de ABN AMRO had de daling van de omzet nog veel erger gekund, als er geen prijsstijgingen voor uitzendwerk hadden plaatsgevonden. Sinds de tweede helft van 2011 zijn maandelijks prijsstijgingen voor uitzendwerk doorgevoerd tussen de 0,8 en 2,0%, echter nog onder de inflatie. Wel zijn er verschillen aanwezig tussen de sectoren.

ABN AMRO Uitzendmonitor: Prijsstijging in alle sectoren zet door

ABN AMRO Uitzendmonitor: Prijsstijging in alle sectoren zet door

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek