loading
views

Hellome opent aanbod van bureaus voor werkgever

7 maart 2012

Interview met Arjan Elbers, Hellome.nl

logo HellomeBemiddelaars hebben twee soorten klanten: werkgevers en flexibele arbeidskrachten. Maar bureaus communiceren alleen de vacatures via internet en social media, en niet de profielen van kandidaten. Dat is raar, vond internetbureau Get.Noticed. Met Hellome bieden zij werkgevers sinds kort een platform om naar kandidaten van professionele arbeidsbemiddelaars te zoeken.

Arjan Elbers is samen met programmeur Randy Cillekens eigenaar van internetbureau Get.Noticed, dat eerder startte met Hunterz, vacaturesite voor professionals in de arbeidsbemiddeling.  Eind januari dit jaar hebben ze Hellome gelanceerd, de site waar werkgevers kosteloos kunnen zoeken in het aanbod van deelnemende bureaus.

Arjan Elbers, Get.Noticed en Hellome

Leads
Sinds de start hebben twaalf bureaus zich geregistreerd bij Hellome en samen tachtig profielen online gezet. Elbers: “We hebben inmiddels met veel bureaus gesproken en er is veel interesse, ook bij enkele grote spelers in de markt.” De toegevoegde waarde van het concept is volgens Elbers vooral dat het medium nieuwe leads genereert: “Werkgevers kijken met Hellome verder dan alleen hun bekende uitzendbureaus.” Tot 1 juli is het plaatsen van kandidaten gratis, kandidaten die voor 1 juli zijn geplaatst blijven gratis. Daarna wordt voor elk geplaatst profiel 1 euro gerekend.

Guerrilla
Onder uitzendbureaus heeft Hellome al enige naamsbekendheid opgebouwd, onder werkgevers nog niet. Elbers: “We hebben gekozen er eerst te zorgen dat er voldoende kandidaten op de site staan. In maart starten we met onze werkgeverscampagne. Dat zijn onder andere persberichten, de radio, maar ook een guerrilla marketingcampagne. Daar kan ik nog niet zoveel over vertellen, alleen dat het veel aandacht zal trekken.“

Toevoeging
Een groep van 20 HR- managers en adviseurs was klankboard voor het concept Hellome. “Zij zien het nadrukkelijk als een toevoeging op hun bestaande werving- en selectiekanalen, iets extra’s. Maar ze zien zeker de toegevoegde waarde, zegt Elbers. Een van de HR’ers zei: “Ik heb een contract met bureau X. Maar als die niet kan leveren, wil ik zelf verder kunnen zoeken in het aanbod van andere bureaus.” Aantrekkelijk voor werkgevers is dat zij in tegenstelling tot de andere online cv-databases niet hoeven te betalen om kandidaten te zoeken. Ze betalen pas aan het bureau op het moment dat iemand aan het werk gaat.

Beta
De eerste release was een zogenaamde betaversie. Elbers legt uit: “We werken nog aan twee belangrijke functionaliteiten. De eerste zijn de statistieken, zodat bureaus kunnen zien hoe vaak hun kandidaatprofielen zijn bekeken en hoe vaak er gereageerd is. Daarnaast wordt gewerkt aan koppelingen met interne cv-databasesystemen, zodat de plaatsing van profielen op Hellome geautomatiseerd kan gebeuren.”

Traffic
Ook met met strategisch partner Jobbird wordt een koppeling gerealiseerd, vertelt Elbers. “Alle kandidaten op Hellome worden doorgeplaatst op het werkgeversgedeelte van Jobbird. Dat levert veel exposure op!”

Meer informatie: hellome.nl

Interview: Mariëlle de Groot

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek