loading
views

Eigen recruitmentsite belangrijkst voor employer branding

21 februari 2012

De eigen recruitmentsite is het meest gebruikte en effectiefste communicatiemiddel om te bouwen aan het employer brand.

Dit blijkt uit onderzoek onder 400 employer brand professionals en directieleden ten behoeve van het boek ‘Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’, geschreven door Geert-Jan Waasdorp, Martijn Hemminga en Sarah Roest.

Employer branding
In het onderzoek zijn 41 communicatiemiddelen onderzocht op hun inzet ten behoeve van employer branding en het effect dat daaraan wordt toegekend. De top-10 instrumenten zijn:

1. Recruitmentsite (82 van de 100 punten)
2. Vindbaarheid via zoekmachines (80)
3. Campusrecruitment (80)
4. TV (80)
5. Vacatures op vacaturesites (74)
6. Vacatures op vacaturesites (74)
7. Beheren van communities op social media (actief) (73)
8. Corporate storytelling (73)
9. (Video-)testimonials (72)
10. Printadvertenties in de landelijke krant (72)

Bron: Employer branding, 17 februari 2012

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek