loading
views

StudentenWerk 2011 omzet: + 39%

Logo StudentenWerk2 februari 2012

StudentenWerk boekte in 2011 een groei in omzet van 39 procent.

Tegen de stroom van de recessie in weet StudentenWerk eind 2011 een totale omzet van 60 miljoen te maken. In verhouding met de omzetgroei is de brutomarge in 2011 iets achtergebleven. Deze is 20 procent gegroeid ten opzichte van 2010.

Hugo de Koning: “Onze doelstelling was eigenlijk 30 procent groei”.

Omzet groeit door grote contracten
De behaalde groei is vooral te danken aan de grote contracten die StudentenWerk het afgelopen jaar heeft gesloten. Met name klanten als KPN, ING, Bijenkorf, NS en Cendris hebben hieraan bijgedragen.

Met het sluiten van de grote contracten is ook het aantal uitzenduren flink gegroeid. In 2011 heeft StudentenWerk ruim 3,1 miljoen uitzenduren ingevuld, een stijging van 32% ten opzichte van een jaar geleden. In 2010 bedroeg het aantal uitzenduren ruim 2,2 miljoen. Ter vergelijking: het totaal aantal uren in de uitzendbranche is gestegen met 5%.

Vooruitzichten 2012
StudentenWerk hoopt in 2012 de groei van 40 procent vast te houden. De Koning: “Om de marge weer omhoog te halen wordt de focus niet alleen op de grote contracten gelegd, maar ook op het MKB. StudentenWerk heeft hiernaast uitbreidingsplannen met zes nieuwe vestigingen waaronder Amsterdam Oost, Nijmegen en Deventer. Hiermee komt het totaal aantal vestigingen in 2012 op 28.”

Logo StudentenWerkBron: StudentenWerk, persbericht 2 februari 2012

Gerelateerd nieuws


Meer uit deze rubriek